Lisek zakpił z konkurencji. Mocny slogan

Internetowy sklep spożywczy Barbora rozstaje się z polskim rynkiem. Konkurencyjny Lisek postanowił skorzystać z sytuacji i przyciągnąć do siebie nowych klientów. Oto co zrobił start-up z branży q-commerce.

Lisek przygotował nietypowe kody rabatowe dla nowych klientów
Lisek przygotował nietypowe kody rabatowe dla nowych klientów
Źródło zdjęć: © East News | Adam Burakowski/REPORTER

28.02.2024 | aktual.: 28.02.2024 14:05

Zamówienia z Barbory będą obsługiwane tylko do 3 marca 2024 r. Należący do litewskiej Maxima Grupė podmiot działał w Polsce przez trzy lata. Decyzja o zakończeniu działalności Barbory spotkała się z szybką reakcją konkurencyjnego e-sklepu spożywczego Lisek.

Lisek przygotował dla swoich nowych klientów specjalny kod rabatowy BYEBORA, który gwarantuje 20 zł zniżki nowym klientom, przy zamówieniu za minimum 60 zł. Akcji towarzyszy hasło "Nie płacz po Barborze, Lisek ci pomoże" - podają wiadomoscihandlowe.pl.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Psycholog milionerów: "Folwark przetrwał w polskich firmach - Jacek Santorski - Biznes Klasa #9

Lisek chce zdobyć nowych klientów

Lisek słynie z oryginalnych strategii marketingowych. Jak informuje serwis, w listopadzie 2023 r., gdy Żabka Jush wycofała się z pięciu polskich miast, Lisek rozdawał kody na zakupy o nazwie PAPAJUSH.

Lisek dostarcza zakupy spożywcze na terenie Warszawy, Krakowa, Poznania, Wrocławia, Gdańska, Gdyni, Sopotu i Łodzi. Firma rozwija także osobną usługę LisekPlus z szerszym asortymentem i dostawami w 30 minut w wybranych lokalizacjach (Piaseczno, Ząbki, Wawer w Warszawie oraz Katowice).

Czym jest q-commerce?

Szybki handel, nazywany też q-commerce (quick-commerce) jest jednym z najnowszych trendów handlu internetowego, który zakłada jak najszybszy czas dostawy.

Firmy działające na tym rynku albo współpracują z głównymi graczami branży handlu (i korzystają z ich infrastruktury), albo zakładają tzw. dark store’y (pol. ciemne sklepy). Te drugie z tradycyjnymi sklepami nie mają za wiele wspólnego - klienci nie mają do nich wstępu. To magazyny z towarami rozłożonymi na półkach. Po złożeniu zamówienia konfekcjonują je pracownicy, a następnie przekazują kurierowi.

Błyskawiczne zakupy na dobre rozgościły się w Polsce w 2021 r. To w tym roku działalność rozpoczęły lub wznowiły m.in. Lisek, Glovo, Biedronka (wspólnie z Glovo w ramach usługi BIEK) oraz Żabka (w usłudze Jush). Dołączyły do nich: Bolt Food, Uber Eats oraz Wolt.

Źródło artykułu:WP Finanse
sklep internetowyzakupy spożywczehandel
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)