LPP idzie na podbój Grecji, Włoch i Cypru. Właściciel Reserved chce otworzyć 500 nowych sklepów

Grupa LPP chce w 2023 r. zadebiutować na trzech rynkach, otwierając sklepy własne marki Sinsay we Włoszech i Grecji oraz sklepy franczyzowe Reserved na Cyprze - podała spółka w komunikacie prasowym. LPP chce w tym roku obrotowym otworzyć ponad 500 nowych sklepów o łącznej powierzchni handlowej ok. 500 tys. m kw.

LPP planuje debiuty na nowych rynkach, szczególnie w regionie Europy Południowej
LPP planuje debiuty na nowych rynkach, szczególnie w regionie Europy Południowej
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Alexandr Blinov
oprac. KKG

11.04.2022 10:59

Spółka przewiduje również dalszy wzrost w kanale e-commerce, którego wartość sprzedaży na koniec bieżącego roku obrotowego powinna przekroczyć 5 mld zł.

"Sytuacja finansowa polskiej spółki odzieżowej pozostaje stabilna. Szacowane przychody LPP za rok obrotowy 2022/23, z wyłączeniem rynku ukraińskiego i rosyjskiego, wynieść mogą ponad 16 mld zł, co oznacza wzrost sprzedaży o 13 proc. rdr" - napisano w komunikacie.

Skutki pandemii i wycofania się z Rosji

"W odpowiedzi na trudną i niepewną sytuację w regionie pozostającym dotychczas dla spółki jednym z najbardziej perspektywicznych, firma zdecydowała o wyznaczeniu nowych kierunków w swojej strategii rozwoju. Plany biznesowe LPP obejmować będą działania wzmacniające dostępność oferty marek polskiego producenta odzieży w krajach Unii Europejskiej, zarówno w zakresie zwiększania powierzchni handlowej sieci stacjonarnej na dotychczasowych rynkach, jak i dalszej ekspansji zagranicznej w Europie" - napisano w komunikacie.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Jak informuje spółka, po trudnym okresie pandemii firma stanęła przed kolejnymi wyzwaniami związanymi z utratą znaczącej części sieci sprzedaży. "Pomimo tego sytuacja spółki pozostaje stabilna, a spodziewane przychody za bieżący rok obrotowy na poziomie ponad 16 mld zł pozwalają nam myśleć ze spokojem o przyszłości LPP" - czytamy.

LPP planuje debiuty na nowych rynkach, szczególnie w regionie Europy Południowej, "W naszej opinii te konkretne decyzje i ambitne plany dalszej ekspansji zagranicznej pozwolą nam na utrzymanie stabilnej kondycji grupy, niezależnie od sytuacji na rynkach wschodnich" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.

Grupa LPP jeszcze w tym roku obrotowym planuje otwarcie ponad 500 nowych sklepów o łącznej powierzchni handlowej ok. 500 tys. m kw. Ma to pomóc w wyrównaniu strat poniesionych w wyniku konfliktu zbrojnego za wschodnią granicą i umocnić rynkową pozycję wszystkich brandów LPP w Europie, ze szczególnym uwzględnieniem marki Sinsay.

"W najbliższym czasie chcemy skupić się na wsparciu rozwoju naszej najmłodszej marki i jeszcze w tym roku planujemy otwarcie kolejnych 440 sklepów Sinsay. Chcemy w ten sposób oprzeć firmę na dwóch silnych filarach – naszej flagowej marce Reserved oraz Sinsay – i z takiej stabilnej pozycji realizować kolejne plany rozwojowe. Nie ograniczamy się jednak tylko do tych dwóch brandów. Jeszcze do końca tego roku nasza sieć sprzedaży powiększy się o kolejnych 100 salonów pozostałych marek" – powiedział wiceprezes Lutkiewicz.

Duże zainteresowanie włoskich klientów

Jak podano, aktualne pozostają także plany wejścia z ofertą wszystkich 5 marek LPP w 2022 roku do Albanii, natomiast w 2023 roku firma chce zadebiutować aż na trzech kolejnych rynkach. Marka Sinsay otworzy swoje salony w Grecji oraz we Włoszech, z kolei na Cyprze pojawią się pierwsze salony franczyzowe Reserved. Rozwój sieci handlowej tej marki będzie kontynuowany także w Niemczech oraz Wielkiej Brytanii.

"Duże zainteresowanie włoskich klientów ofertą online w sklepie paneuropejskim skłoniło nas do uruchomienia salonów stacjonarnych Sinsay w tym kraju. Równie obiecująco zapowiada się rynek grecki, który traktujemy jako naturalny kierunek dalszego umacniania naszej pozycji na Bałkanach. Z kolei z propozycją Reserved poprzez sklepy franczyzowe chcemy trafić do klientów na Cyprze. Co ważne, obserwując rosnące zainteresowanie linią produktów Sinsay z serii home, nie wykluczamy też poszerzenia asortymentu Reserved" – powiedział Lutkiewicz.

LPP poinformowało, że w tym roku koncentrować się będzie także na rozwoju w kanale e-commerce, który w czwartym kwartale 2021/22 osiągnął udział w sprzedaży przekraczający 30 proc.

W bieżącym roku wartość przychodów ze sprzedaży internetowej, według szacunków spółki, może wynieść 5 mld zł. Duży potencjał w tym obszarze firma dostrzega w takich krajach jak Austria, Włochy oraz Niemcy.

Źródło artykułu:PAP
grupa lppreservedsklepy odzieżowe
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (22)