LPP może wydać w 2012 roku na rozwój nowych sklepów około 120 mln zł (opis)
...
09.11.2011 | aktual.: 09.11.2011 12:53
09.11. Warszawa (PAP) - Firma odzieżowa LPP zamierza wydać na rozwój swoich nowych sklepów w przyszłym roku około 120 mln zł - poinformował wiceprezes LPP Dariusz Pachla.
"W przyszłym roku na rozwój nowych sklepów możemy wydać około 120 mln zł, choć ostateczna kwota może być weryfikowana w górę" - powiedział Pachla podczas środowej konferencji prasowej.
Plan rozwoju sieci sklepów LPP zakłada wzrost ich powierzchni o 16 proc. w 2012 roku.
"W 2011 roku dotychczasowy przyrost powierzchni sklepów LPP był najniższy w historii, ale zaczynamy wracać na ścieżkę szybkiego wzrostu" - powiedział Pachla.
"W kolejnych trzech latach wzrost powierzchni powinien wynosić od 15-20 proc." dodał.
Na koniec września 2011 roku łączna powierzchnia sieci sprzedaży wzrosła rok rok roku o 9 proc., do 326 tys. metrów kwadratowych.
W przyszłym roku liczba sklepów należących do LPP ma wzrosnąć o około 150 i na koniec grudnia 2012 rok cała sieć ma liczyć 1053 sklepów.
"Przyszłoroczny plan zakłada wzrost po połowie w Polsce i za granicą. W przypadku zagranicy chcemy rozwijać się głównie w Rosji i na Ukrainie, z naciskiem na Rosję" - powiedział Pachla.
"W dłuższej perspektywie realne jest nasycenie rynku rosyjskiego naszymi sklepami w stopniu zbliżonym do tego, jak w Polsce. Ten rynek daje bardzo duże możliwości rozwoju, osiągamy tam bardzo dobre wyniki" - dodał.
Obecnie LPP pracuje nad usprawnieniem logistyki.
"Chcemy, by dostawy naszych produktów z Chin do Rosji za około rok nie przechodziły przez Gdańsk, bo to znacząco wydłuża nam czas" - powiedział Pachla.
Wiceprezes LPP poinformował również, że w przyszłym roku wzrost sprzedaży porównywalnej w istniejących sklepach spółki będzie najwyżej kilkuprocentowy.
"Nie zakładamy w 2012 roku wyraźnego wzrostu sprzedaży porównywalnej rok do roku, będą to tylko pojedyncze procenty. Głównym motorem wzrostu będzie rozwój sieci" - powiedział Pachla.
Zysk netto grupy LPP w trzecim kwartale 2011 roku wzrósł do 61,1 mln zł z 16,7 mln zł rok wcześniej i był o blisko 14 proc. wyższy od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się, że wyniesie on 53,7 mln zł. Zysk operacyjny grupy w tym okresie wzrósł do 77,15 mln zł z 36,8 mln zł i był również wyższy od konsensusu na poziomie 70,8 mln zł.
Skonsolidowane przychody LPP w okresie lipiec-wrzesień wzrosły do 622,2 mln zł z 543,4 mln zł. Średnia prognoz rynkowych zakładała sprzedaż na poziomie 614,2 mln zł.
Komentując wyniki w czwartym kwartale wiceprezes Pachla mówił o rosnącej sprzedaży w październiku (wzrost rok do roku o 23 proc.), ale jednocześnie wskazuje, że spółka zaczyna już sprzedawać w sklepach produkty zakupione po wyższym kursie dolara niż wcześniej.
"W listopadzie i grudniu sprzedaż będzie w większej części zawierała towary kupowane po wyższym kursie dolara" - powiedział Pachla. (PAP)
morb/ pr/ ana/