Luksusowe meble coraz popularniejsze wśród Polaków

W ubiegłym roku wartość rynku luksusowych mebli sięgnęła 625 mln zł i ciągle rośnie w tempie 10 proc. rocznie - wynika z raportu KPMG.

Obraz
Źródło zdjęć: © WP.PL | Newseria.pl

Polacy coraz chętniej otaczają się luksusowymi przedmiotami, a wysokiej jakości meble stają się symbolem wysokiego statusu materialnego. W ubiegłym roku wartość rynku luksusowych mebli sięgnęła 625 mln zł i ciągle rośnie w tempie 10 proc. rocznie - wynika z raportu KPMG.

- Rośnie liczba zamożnych Polaków. Pod tym względem gonimy Zachód. Dzięki temu, że stajemy się coraz bogatsi, jesteśmy bardziej skłonni kupować dobra luksusowe wysokiej jakości - podkreśla Marek Zbroszczyk, współwłaściciel oraz założyciel marki Brahman's.

Z raportu KPMG "Rynek dóbr luksusowych w Polsce" wynika, że w ubiegłym roku łączna wartość tego segmentu rynku wyniosła 12,6 mld zł i wciąż rośnie. W 2017 roku może sięgnąć 14 mld zł. Coraz więcej jest też zamożnych Polaków, których zarobki brutto przekraczają 7,1 tys. zł. W 2014 roku było ich blisko 880 tys., a ich łączny dochód netto wyniósł prawie 141 mld zł. W 2017 roku ma być ponad 1,1 mln takich osób, a ich zarobki przekroczą 200 mld zł. Wyższe zarobki sprawiają, że Polacy chętniej sięgają po produkty z górnej półki.

- Jednym z dóbr luksusowych mogą być meble, te dobrej jakości i wykonane z bardzo dobrych materiałów to spory wydatek. Wartość rynku dóbr luksusowych dotycząca mebli oraz wyposażenia wnętrz wzrosła o około 10 proc. Pokazuje to, że na rynku mamy nadal dużo miejsca na projekty światowe, wysokiej jakości, począwszy od architektury, na wyposażeniu i aranżacji wnętrz kończąc – przekonuje Zbroszczyk.

W ubiegłym roku wartość luksusowych mebli w Polsce wyniosła 625 mln zł (580 mln zł w 2013 roku). Eksperci KPMG szacują, że w ciągu dwóch najbliższych lat ich wartość wzrośnie o ok. 10 proc., do 689 mln zł. Wybierane są jako inwestycja na przyszłość, jednak najczęściej świadczą o wysokim statusie danej osoby. Zamożni Polacy przyznają, że kupując dobra luksusowe, kierują się przede wszystkim jakością. W drugiej kolejności zwracają uwagę na estetykę.

Źródło artykułu: Newseria
Wybrane dla Ciebie
Światowy gigant zamyka fabrykę. Co z pracownikami?
Światowy gigant zamyka fabrykę. Co z pracownikami?
Przebadali pomidory malinowe z dyskontów. To w nich wykryli
Przebadali pomidory malinowe z dyskontów. To w nich wykryli
Szklankę od nich miał chyba każdy Polak. Znany producent uratowany
Szklankę od nich miał chyba każdy Polak. Znany producent uratowany
Zmiana w rozwodach. Rząd szykuje nowe przepisy
Zmiana w rozwodach. Rząd szykuje nowe przepisy
Dostał 400 zł kary za parkowanie pod Biedronką. "To jest skandal"
Dostał 400 zł kary za parkowanie pod Biedronką. "To jest skandal"
Plaga szczurów w polskim mieście. "Wieczorem nie da się wyjść"
Plaga szczurów w polskim mieście. "Wieczorem nie da się wyjść"
30 zł kaucji za kubek. Za kilka dni rusza świąteczny jarmark
30 zł kaucji za kubek. Za kilka dni rusza świąteczny jarmark
Potężne premie świąteczne. Tyle dostaną kasjerzy w Niemczech
Potężne premie świąteczne. Tyle dostaną kasjerzy w Niemczech
Nowy program polskiej gminy. Pozwoli zmniejszyć rachunki za wodę
Nowy program polskiej gminy. Pozwoli zmniejszyć rachunki za wodę
Górale mieli pokazać turystom zdjęcia swoich pensjonatów. Odmówili
Górale mieli pokazać turystom zdjęcia swoich pensjonatów. Odmówili
Nowy dyskont się rozkręca. Sięgnie po klientów Dino i Biedronki?
Nowy dyskont się rozkręca. Sięgnie po klientów Dino i Biedronki?
Alkohol 0 proc. jak wegańskie mięso. Unia Europejska mówi stop
Alkohol 0 proc. jak wegańskie mięso. Unia Europejska mówi stop