LW Bogdanka pracuje nad zwiększeniem sprzedaży w 2016 mimo niepewności na rynku
Warszawa, 20.08.2015 (ISBnews) - Przyszły rok będzie dla LW Bogdanki szczególnie trudny, choć spółka chciałaby zwiększyć sprzedaż w stosunku do zakładanej w tym roku. Decyzje co do dalszego rozwoju mogą zapaść dopiero w połowie 2016 r., poinformował prezes Zbigniew Stopa.
20.08.2015 | aktual.: 20.08.2015 11:53
"2016 będzie dla nas szczególnie trudny. Dalej nie wiem, jak to będzie wyglądać. Mamy takie założenie, żeby sprzedaż w 2016 r. była wyższa niż 8,5 mln ton, ale zobaczymy, czy uda się je zrealizować" - powiedział Stopa dziennikarzom.
Wcześniej podczas konferencji prasowej Stopa wskazywał, że spółka nadal negocjuje kontrakty na 2016 r. Rozwija także zespół sprzedażowy, który stara się pozyskać większą liczbę mniejszych odbiorców i w ten sposób stopniowo zwiększać wolumen sprzedawanego węgla.
Dalsze decyzje co do wolumenów produkcji i nakładów inwestycyjnych możliwe są jednak dopiero po określeniu planu sprzedaży na 2016 r., czyli najwcześniej w połowie przyszłego roku.
"Te decyzje mogą zapaść, kiedy będziemy mieli określony wolumen na 2016 r., a więc i perspektywę jakąś na 2017 r." - powiedział prezes.
Zaznaczył, że spółka cały czas zakłada możliwość powrotu do produkcji 10 mln ton węgla. Jednak im dłużej sprzedaż będzie niższa, tym dłuższy okres potrzebny będzie, aby wrócić do tego poziomu.
Zarząd spółki nadal analizuje możliwą aktualizację strategii. Jednak, jak podkreślił prezes, przy obecnej sytuacji na rynku trudno jest podejmować decyzje długoterminowe.
LW Bogdanka - notowana na GPW i wchodząca w skład indeksu największych spółek WIG20 - miała na koniec 2014 r. 16,6% udziałów w rynku węgla energetycznego w Polsce i 24,9% w rynku węgla sprzedanego do energetyki zawodowej.
(ISBnews)