Trwa ładowanie...
d3q2dx1

MAC: 59 stypendiów dla studentów pochodzenia romskiego (komunikat)

...

Share
d3q2dx1

08.01. Warszawa - MAC informuje:

Michał Boni, minister administracji i cyfryzacji, jak co roku przekazał stypendia dla studentów pochodzenia romskiego w ramach programu na rzecz społeczności romskiej w Polsce. W roku akademickim 2012/2013 stypendia otrzymało 59 osób.

14 listopada 2012 r. działająca przy MAC Komisja Stypendialna podjęła decyzję o przyznaniu studentom pochodzenia romskiego 59 stypendiów oraz ufundowaniu dwóch dodatkowych dla: Krzysztofa Gila, studenta piątego roku Wydziału Grafiki krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych - w uznaniu dotychczasowego dorobku artystycznego oraz Andrzeja Łuczaka - słuchacza III roku studiów doktoranckich Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Zielonogórskiego - w uznaniu wysiłku kontynuowania edukacji i tworzenia nowych wzorów edukacji wśród społeczności romskiej.

d3q2dx1

8 stycznia 2013 r. Włodzimierz Karpiński, sekretarz stanu w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji, spotkał się z Andrzejem Łuczakiem - jednym z wyróżnionych.

System stypendialny działa od 2005 roku. Jego inicjatorem było Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Celem projektu jest wspieranie działań na rzecz tworzenia inteligencji romskiej. W ramach rządowego Programu na rzecz społeczności romskiej w Polsce na lata 2004-2013 funkcjonują 3 systemy stypendialne: dla studentów pochodzenia romskiego, dla uczniów szczególnie uzdolnionych oraz dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych.

Dane spisu powszechnego z 2002 r. pokazały, że zaledwie 13 obywateli polskich, którzy zadeklarowali przynależność do narodowości romskiej, legitymowało się wykształceniem wyższym, 247 osób wykształceniem średnim, 3 754 deklarowało ukończenie szkoły podstawowej. Natomiast 4 788 osób miało niepełne wykształcenie podstawowe, bądź deklarowało jego brak. Dlatego priorytetem działań państwa podejmowanych na rzecz Romów w ramach programu na rzecz społeczności romskiej w Polsce stała się edukacja.

System stypendialny pozostaje formą zachęty do podnoszenia poziomu wykształcenia, a co za tym idzie - zwiększania poziomu integracji społecznej tej grupy. Stypendia wpływają również na sposób postrzegania edukacji i instytucji szkoły przez rodziców romskich, którzy zaczynają doceniać wartość edukacji.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)

kom/ aja/

d3q2dx1

Podziel się opinią

Share
d3q2dx1
d3q2dx1