Machina zostanie reaktywowana jako międzynarodowy serwis muzyczno-rozrywkowy

Warszawa, 10.09.2014 (ISBnews) - Eva Blaisdell, Glenn Blaisdell oraz Michał M. Lisiecki zawarli porozumienie w sprawie reaktywacji marki Machina, jako międzynarodowego serwisu muzyczno-rozrywkowego wydawanego w Los Angeles. Start nowego przedsięwzięcia planowany jest na rok 2015, poinformowała Platforma Mediowa Point Group.

10.09.2014 | aktual.: 10.09.2014 16:53

"Machina ma duży potencjał jako międzynarodowy brand rozrywkowy. Nowy model przychodowy i skala działania, jaką daje amerykański partner, jest gwarancją sukcesu przedsięwzięcia" - powiedział prezes Platformy Mediowej Point Group Michał M. Lisiecki, cytowany w komunikacie.

Lisiecki dodał, że joint-venture z Evą Blaisdell i Grantem Blaisdell'em wpisuje się w strategię grupy, która zakłada transformację cyfrową i ekspansję poza granice Polski.

"Obecnie trwają prace nad modelem biznesowym i strukturą projektu. Decyzja o stopniu udziału PMPG jako spółki w nowy projekt, nastąpi w trakcie prac nad projektem i w toku podpisywania umów z inwestorami, którym spółka będzie prezentowała projekt w najbliższym czasie" - czytamy dalej.

Eva Blaisdell od lat zaangażowana jest w tworzenie i rozwój nowoczesnych projektów medialnych, które dają firmom nowe możliwości dotarcia do centrum światowej rozrywki w Los Angeles i milionowej publiczności. Eva Blaisdell buduje obecnie w Los Angeles holding medialny, który ma być wiodącym dostawcą kontentu z zakresu informacji i rozrywki dla międzynarodowego odbiorcy.

"Nasza platforma, dzięki finansowaniu przez amerykański kapitał i dostępowi do najnowszych technologii zapewni streaming światowych kanałów rozrywkowych i lifestylowych skierowanych zarówno do odbiorców w Stanach Zjednoczonych, jak i w Polsce. Jako firma amerykańska nadajemy zupełnie inną wartość finansową wspólnemu przedsięwzięciu. US Machina ma szanse na wysoką kapitalizację w USA jako amerykański podmiot medialny" - powiedziała Eva Blaisdell, cytowana w komunikacie.

Dyrektorem nowego projektu będzie Grant Blaisdell.

"Jesteśmy przygotowani, by inaczej konstruować model przychodów i stworzyć nową jakość w segmencie mediów i innowacji. Przyszłość firmy to wejście na giełdę w USA lub sprzedaż części udziałów firmom takim jak Yahoo, Facebook, czy Google. Spodziewamy się też, że będziemy nowym kanałem promocji polskiej muzyki i filmu w sercu przemysłu rozrywkowego w USA" - podkreślił Blaisdell.

Redakcja nowej Machiny będzie miała swój oddział w Warszawie, ale jej główną siedzibą będzie Los Angeles. Serwis będzie skierowany zarówno do odbiorców Polsce i będzie miał polską wersję językową, jak i - przede wszystkim do odbiorcy amerykańskiego i światowego - w wersji anglojęzycznej.

Technologicznie nowa Machina ma działać w oparciu o platformę zbudowaną przez Granta i Evę Blaisdell w partnerstwie z Amazon w technologii chmury. Nowo uzgodniona współpraca z korporacją Sony w zakresie wykorzystania platformy Sony MSC daje możliwość pracy w najnowszej światowej technologii przeznaczonej do produkcji i zarządzania kontentem video. Dzięki temu zespoły pracujące po dwóch stronach Atlantyku będą mogły wspólnie pracować nad najwyższej jakości treściami z dziedziny rozrywki, podsumowano w komunikacie.

Machina to tytuł polskiego magazynu muzycznego wydawanego w latach 1995-2002 oraz 2006 -2012. Machina była pismem popkulturowym, poza muzyką zajmowała się tematyką filmu, książek i komiksów. W dziedzinie muzyki specjalizowała się w rocku alternatywnym oraz w tzw. nowych brzmieniach. W 2005 r. prawa do tytułu kupiła Platforma Mediowa Point Group, która w 2006 r. wznowiła wydawanie magazynu. Od maja do końca 2011 r. pismo ukazywało się jako e-tygodnik.
(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)