Magdalena Gessler wciąż bezkonkurencyjna. Ranking lokomotyw reklamowych stacji telewizyjnych
Firmowany przez Magdalenę Gessler program "Kuchenne Rewolucje" przyniósł w 2017 roku niemal 200 mln zł wpływów reklamowych stacji TVN. Na drugie miejsce wskoczyła inna gwiazda tej stacji - Hubert Urbański, czyli prowadzący reaktywowanego programu "Milionerzy". W pierwszej piątce nie ma programów TVP.
16.01.2018 | aktual.: 18.01.2018 13:47
Dom mediowy MullenLowe MediaHub przygotował kolejną odsłonę raportu o gwiazdach, na których stacje telewizyjne zarabiają najwięcej reklamowych pieniędzy.
Pozycję bezapelacyjnej liderki zachowała Magdalena Gessler, której "Kuchenne Rewolucje" przyniosły w 2017 r. stacji TVN aż 196,7 mln zł przychodów reklamowych. Obliczenia wykonano na podstawie danych o oglądalności Nielsen Audience Measurement.
- Dobry wynik liderki rankingu jest między innymi wynikiem primetime’owej pory powtórek w soboty o 18.00 - tłumaczy Michał Bakalarczyk, ekspert ds. TV w MullenLowe MediaHub.
Dość niespodziewanie w czołówce rankingu mocno zamieszał Hubert Urbański, który prowadzi reaktywowany po latach teleturniej "Milionerzy". Przychody reklamowe TVN wyniosły 127,1 mln zł.
- Odświeżony przez TVN format "Milionerzy" stał się w minionym roku sporym hitem. Na jego korzyść zadziałała pora emisji oraz częstotliwość: od poniedziałku do czwartku o godzinie 20:55 - mówi Bakalarczyk.
Jak wyjaśnia ekspert MullenLowe MediaHub, wśród wszystkich analizowanych programów to właśnie "Milionerzy" mają największą średnią oglądalność spotu.
Hubert Urbański zdeklasował "Nasz nowy dom", prowadzony przez Katarzynę Dowbor. Hit Polsatu spadł na trzecie miejsce z przychodami reklamowymi na poziomie 109,9 mln zł.
Inny polsatowski hit "Twoja twarz brzmi znajomo", który firmują Małgorzata Walewska, Katarzyna Skrzynecka, Bartek Kasprzykowski, Paweł Królikowski i Maciej Dowbor zajął czwarte miejsce z przychodami reklamowymi 91,2 mln. zł.
Pierwszą piątkę zamyka serial kryminalny z Bronisławem Cieślakiem „Malanowski&Partnerzy” (także Polsat), który przyniósł tej stacji 86,2 mln zł wpływów.
Z rankingu zniknął za to "Taniec z gwiazdami" w Polsacie, który był na piątej pozycji rankingu w 2016 r. z przychodami ponad 66 mln. zł.
W 2017 r. spadł na pozycję 18. z ponad dwukrotnie niższymi przychodami (30,2 mln zł.). W 2016 r. widzowie mogli oglądać dwie edycje tego programu - wiosenną i jesienną, ale w zeszłym roku Polsat wyprodukował tylko wydanie wiosenne.
Raport MullenLowe MediaHub pokazuje także, że popularne formaty telewizyjne z roku na rok przysparzają stacjom coraz więcej reklamowych pieniędzy. - Programy z pierwszej piątki rankingu zarobiły o niemal 18 proc. więcej niż rok wcześniej – mówi Michał Bakalarczyk.