Magdalena Gessler wciąż bezkonkurencyjna. Ranking lokomotyw reklamowych stacji telewizyjnych

Firmowany przez Magdalenę Gessler program "Kuchenne Rewolucje" przyniósł w 2017 roku niemal 200 mln zł wpływów reklamowych stacji TVN. Na drugie miejsce wskoczyła inna gwiazda tej stacji - Hubert Urbański, czyli prowadzący reaktywowanego programu "Milionerzy". W pierwszej piątce nie ma programów TVP.

Magdalena Gessler wciąż bezkonkurencyjna. Ranking lokomotyw reklamowych stacji telewizyjnych
Źródło zdjęć: © ONS.pl
Jacek Bereźnicki

16.01.2018 | aktual.: 18.01.2018 13:47

Dom mediowy MullenLowe MediaHub przygotował kolejną odsłonę raportu o gwiazdach, na których stacje telewizyjne zarabiają najwięcej reklamowych pieniędzy.

Pozycję bezapelacyjnej liderki zachowała Magdalena Gessler, której "Kuchenne Rewolucje" przyniosły w 2017 r. stacji TVN aż 196,7 mln zł przychodów reklamowych. Obliczenia wykonano na podstawie danych o oglądalności Nielsen Audience Measurement.

- Dobry wynik liderki rankingu jest między innymi wynikiem primetime’owej pory powtórek w soboty o 18.00 - tłumaczy Michał Bakalarczyk, ekspert ds. TV w MullenLowe MediaHub.

Dość niespodziewanie w czołówce rankingu mocno zamieszał Hubert Urbański, który prowadzi reaktywowany po latach teleturniej "Milionerzy". Przychody reklamowe TVN wyniosły 127,1 mln zł.

- Odświeżony przez TVN format "Milionerzy" stał się w minionym roku sporym hitem. Na jego korzyść zadziałała pora emisji oraz częstotliwość: od poniedziałku do czwartku o godzinie 20:55 - mówi Bakalarczyk.

Jak wyjaśnia ekspert MullenLowe MediaHub, wśród wszystkich analizowanych programów to właśnie "Milionerzy" mają największą średnią oglądalność spotu.

Obraz
© MullenLowe MediaHub

Hubert Urbański zdeklasował "Nasz nowy dom", prowadzony przez Katarzynę Dowbor. Hit Polsatu spadł na trzecie miejsce z przychodami reklamowymi na poziomie 109,9 mln zł.

Inny polsatowski hit "Twoja twarz brzmi znajomo", który firmują Małgorzata Walewska, Katarzyna Skrzynecka, Bartek Kasprzykowski, Paweł Królikowski i Maciej Dowbor zajął czwarte miejsce z przychodami reklamowymi 91,2 mln. zł.

Pierwszą piątkę zamyka serial kryminalny z Bronisławem Cieślakiem „Malanowski&Partnerzy” (także Polsat), który przyniósł tej stacji 86,2 mln zł wpływów.

Z rankingu zniknął za to "Taniec z gwiazdami" w Polsacie, który był na piątej pozycji rankingu w 2016 r. z przychodami ponad 66 mln. zł.

W 2017 r. spadł na pozycję 18. z ponad dwukrotnie niższymi przychodami (30,2 mln zł.). W 2016 r. widzowie mogli oglądać dwie edycje tego programu - wiosenną i jesienną, ale w zeszłym roku Polsat wyprodukował tylko wydanie wiosenne.

Raport MullenLowe MediaHub pokazuje także, że popularne formaty telewizyjne z roku na rok przysparzają stacjom coraz więcej reklamowych pieniędzy. - Programy z pierwszej piątki rankingu zarobiły o niemal 18 proc. więcej niż rok wcześniej – mówi Michał Bakalarczyk.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (336)