Małopolska/ Odcinek DK 94 między Modlnicą i Giebułtowem będzie dwupasmowy
Odcinek drogi krajowej nr 94 między Modlnicą i Giebułtowem koło Krakowa zostanie rozbudowany do parametrów drogi dwujezdniowej.
29.11.2016 12:35
Zmodernizowany będzie też pobliski odcinek tej trasy między Zedermanem i Jerzmanowicami. Obie inwestycje zaplanowano na lata 2019-2021, a ich łączny koszt to ok. 63,5 mln zł.
We wtorek przedstawiciel Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa przekazał krakowskiemu oddziałowi Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad (GDDKiA) dwa programy inwestycyjne dotyczące tych przedsięwzięć, które zapewniają środki na ich realizację.
Jak podkreślił dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA Tomasz Pałasiński, odcinek drogi krajowej nr 94 przeznaczony do rozbudowy pomiędzy Modlnicą i Giebułtowem należy do wyjątkowo zatłoczonych, a jego przepustowość wyczerpuje się szczególnie w porannych i popołudniowych godzinach szczytu, co prowadzi do zatorów. Zgodnie ze średniorocznym pomiarem ruchu wykonanym w 2015 r. przejeżdża tamtędy ponad 20,1 tys. pojazdów na dobę, z czego blisko 2,3 tys. to samochody ciężarowe.
Rozbudowa odcinka między Modlnicą i Giebułtowem tuż przed Krakowem będzie polegała na dobudowie drugiej jezdni na długości ok. 1,7 km. Przebudowane będą trzy skrzyżowania na ronda dwupasowe, co pozwoli na zwiększenie przepustowości tego odcinka, poprawę bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Przebudowywany odcinek rozpoczyna się od skrzyżowania w Giebułtowie i kończy na węźle Modlnica, gdzie DK 94 krzyżuje się z planowaną drogą ekspresową S52. Realizacja tej inwestycji przewidziana jest na 2019 rok.
W tym samym roku rozpocznie się rozbudowa obejmująca 8-kilometrowy odcinek między Zedermanem i Jerzmanowicami. Ma ona poprawić bezpieczeństwo ruchu i rozwiązać problem odprowadzania wód opadowych z drogi. Na odcinku ponad 4,4 km wybudowane zostaną chodniki oraz sześć zatok autobusowych. Przebudowane zostaną także dwa skrzyżowania w Gotkowicach i Jerzmanowicach oraz zjazdy indywidualne. Wybudowana będzie sieć kanalizacji deszczowej wraz ze zbiornikami retencyjnymi, studniami chłonnymi i zestawami podczyszczającymi ścieki deszczowe. W ramach prac wymieniona będzie nawierzchnia na całym przebudowywanym odcinku. Realizacja tego zadania została zaplanowana w systemie "projektuj i buduj" na lata 2019-2021.