Marka Legion stworzona dla kibiców Legii Warszawa
AKB Consulting, firma należąca do Adama Bogacza, twórcy piwa marki Tatra oraz byłego menedżera pracującego m.in. dla koncernu Coca-Cola, przygotowuje serię produktów pod marką Legion.
Produkty marki Legion tworzone są z myślą o grupie lojalnych klientów, która według szacunków zarządu Klubu Piłkarskiego Legia może liczyć nawet 2 mln osób. Chodzi o kibiców Legii Warszawa. Poza piwem Legion Pils, o którym pisaliśmy już kilka dni temu, na sklepowe półki trafi napój energetyczny Legion. Ale na tym nie koniec. W planach AKB Consulting są batony i inne przekąski.
Dwa pierwsze produkty z logo Legion trafią na rynek jeszcze w tym tygodniu, najpierw do Warszawy i na Mazowsze. Potem produkty trafią do Szczecina i województwa zachodniopomorskiego, do Elbląga oraz Sosnowca i Zagłębia Dąbrowskiego. Jest to związane z historycznymi zgodami, jakie Legia ma od lat z kibicami Pogoni Szczecin, Olimpii Elbląg i Zagłębia Sosnowiec.
Piwo Legion Pils w butelce szklanej bezzwrotnej o pojemności 0,5 litra dotarło już do Warszawy, do hurtowni KAJP i jutro powinno znaleźć się w sklepach. W ciągu kilku najbliższych dni dotrze do Warszawy również napój energetyzujący Legion Energy Drink w butelce PET o pojemności 1 litr.
Przed rozpoczęciem sezonu piłkarskiego 28 lutego 2010 browar Fuhrmann z Połczyna Zdroju, producent Legionu Pils oraz napoju energetycznego tej samej marki, dostarczy kibicom piwo w puszce o pojemności 0,5 litra, napój energetyczny Legion Energy Drink w puszce o pojemności 0,375 litra i najprawdopodobniej także piwo Legion Mocne.
Kibice oczekują produktów, z którymi się identyfikują W dniu 13 grudnia 2009 Legion Pils został przedstawiony wszystkim grupom kibiców zgromadzonych wokół baru Źródełko przy ulicy Łazienkowskiej w Warszawie. Przy okazji kończącego rundę jesienną meczu Legia - Arka Gdynia, agencja reklamowa El Padle zorganizowała akcję promocyjna piwa Legion Pils. Wokół stadionu krążył nietypowy pojazd reklamowy z plakatem pokazującym nowe piwo.
Za kreację graficzną marki Legion, w tym projekty etykiet odpowiedzialny jest Grzegorz "Forin" Piwnicki z pracowni graficznej ProjektowanieOrg.
- Chcemy przedstawić nowy produkt, a właściwie kilka nowych produktów pod jedna marką Legion. Podstawowym zadaniem tej marki jest zaspokojenie potrzeb szerokiej grupy kibiców klubu piłkarskiego Legia Warszawa - mówi Adam Bogacz.
Piwo legion zyskało już uznanie fachowców. Jego jakość została potwierdzona wysoką oceną Instytutu Biotechnologii, która wyniosła 5,67 w skali od 0 do 6 pkt.
Zarząd klubu nie był zainteresowany produktami dla kibiców
W pierwszej kolejności koncepcja budowy całej linii produktów pod jedną marką została przedstawiona zarządowi KP Legia.
- Sposób podejścia KP Legia do analizy tej koncepcji może być porównana do tempa w jakim sukcesywnie spada ilość kibiców na meczach na stadionie przy ul. Łazienkowskiej - stwierdza Adam Bogacz.
Po kilku bezowocnych miesiącach rozmów z KP Legia, koncepcja produktów pod marką Legion została przedstawiona zarządowi Stowarzyszenia Kibiców Legii Warszawa "Sekcja Specjalna". SKLW od razu zrozumiało znaczenie budowy takiej marki dla całej gamy produktów w związku z możliwością zbudowania budżetu na działalność stowarzyszenia, w tym zebrania pieniędzy na cele charytatywne.
Jak Dawid z Goliatem
Przy wprowadzaniu piwa i napoju na rynek będą wykorzystane techniki marketingu szeptanego (buzz marketingu) i marketingu partyzanckiego. Jedna z podstawowych zasad tego typu marketingu mówi, że media bardzo lubią przedstawiać rywalizacje Dawida z Goliatem. Jak łatwo się domyślić, Legion Pils rzuca wyzwanie piwnym koncernom. Cała operacja wejścia Legion Pils ma miejsce w okresie kryzysu na rynku piwa. W pierwszym półroczu 2009 odnotowaliśmy w Polsce spadek sprzedaży piwa o 12 proc., a dwa najwięksi producenci przyznali, że jednak zanotowali spadek sprzedaży piwa o 4 proc. i 10 proc.
Do tej pory piwem kojarzonym z Legią i jej kibicami było Królewskie. Piwo to pojawiło się na rynku w 1970 r. i do 2006 r. było produkowane przez Browary Warszawskie na ul. Grzybowskiej. W 2006 r. Grupa Żywiec postanowiła zamknąć Browar Warszawski, a produkcja piwa Królewskiego została przeniesiona do Browaru w Warce. Królewskie w opinii wielu piwoszy bardzo się zmieniło od tego czasu.
Handel-Net.pl