Trwa ładowanie...

Media Expert - Czyszczenie magazynów. Na fałszywy profil sklepu nabrało się ponad tysiąc osób

Polub stronę, udostępnij post i dodaj komentarz, a będziesz mógł wygrać darmowe zakupy w naszym sklepie - w ten sposób oszuści podszywający się pod Media Expert naciągali użytkowników Facebooka.

Media Expert - Czyszczenie magazynów. Na fałszywy profil sklepu nabrało się ponad tysiąc osóbFot: kaboompics/CC0 Public Domain/pixabay
d2kwcyy
d2kwcyy

Zamiast nagród, zostawili "uczestnikom konkursu" wyższe rachunki za telefon, bo cały przekręt opierał się na uruchomieniu usługi sms premium. W promocję uwierzyło jednak ponad tysiąc osób.

O sprawie szeroko pisał portal niebezpiecznik.pl. Profil Media Expert - Czyszczenie magazynów pojawił się na Facebooku 31 grudnia. Oszuści opublikowali post, w którym zachęcali do udostępniania, komentowania i polubienia profilu. W zamian za to można było wygrać rzekomy konkurs. Wieczorem opublikowana została lista "zwycięzców".

Sprytnie skonstruowany skrypt sprawiał, że każdy na liście - pośród innych użytkowników - widział też siebie. Jednak żeby odebrać obiecaną nagrodę, trzeba było jeszcze wejść pod podany przez naciągaczy link i tam w odpowiednim formularzu podać swój numer telefonu. I na tym polegał cały haczyk, ponieważ to uruchamiało usługę sms premium, w której jeden sms kosztuje aż 25 złotych.

Post na oszukańczym fanpage'u polubiło - jak pisze niebezpiecznik.pl - 1,3 tys. użytkowników. Nie wiadomo, ilu z nich dało się nabrać i podało swój numer telefonu. Sprawę można uratować kontaktując się ze swoim operatorem i prosząc o wyłączenie usługi sms premium.

d2kwcyy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2kwcyy

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj