Media społecznościowe na fali

W dniach 3-4 listopada br. w warszawskim Multikinie Złote Tarasy odbyła się konferencja Forum IAB 2010 poświęcona marketingowi w Internecie. Konferencja skupiła wszystkich zainteresowanych najnowszymi trendami cyfrowego świata. W ciągu dwóch dni konferencji odwiedziło ją ponad 1000 uczestników a prelekcje wygłosiło 12 ekspertów z zagranicy oraz blisko 50 prelegentów z firm branży interaktywnej w Polsce. Gościem honorowym Forum IAB 2010 był Wicepremier i Minister Gospodarki Waldemar Pawlak.

05.11.2010 | aktual.: 10.11.2010 14:53

W pierwszym, międzynarodowym dniu konferencji wystąpił Mike Walsh – światowy autorytet i _ key speaker _ w tematach związanych z cyfrową przyszłością. Uważa on, że przyszłość sieci jest na wschodzie.
- To Chiny są światową potęgą Internetu – mówił Walsh. - Ponadto w Chinach można zaobserwować bardzo szybki rozwój Internetu mobilnego, a także usług, jak telewizja w komórce. Wbrew pozorom to nie Stany Zjednoczone są światową potęgą Internetu. Amerykanie stanowią zaledwie 14% wszystkich internautów, w przeciwieństwie do państw wschodu.

Szansę na bycie internetową potęgą mają również Brazylia i Indie. Brazylijczycy spędzają online więcej czasu, niż jakikolwiek inny kraj na świecie. Również mają swój facebookowy odpowiednik: Orkut. Mieszkańcy Indii z kolei bardzo szybko przyswajają technologie mobilne. - Spójrzmy na wschód. Tam się kryją wielkie idee i pomysły, tam jest przyszłość sieci – mówił Mike Walsh. - W spojrzeniu na przyszłość internetu ważne są trzy rzeczy: think big, think new i think quick – powiedział na koniec wystąpienia Walsh.

Na Forum IAB 2010 bardzo często poruszano temat mediów społecznościowych (social media) i ich wpływu na rozwój Internetu oraz sposobu kontaktowania się z użytkownikami w sieci. Wiele mówiło się na temat serwisu Facebook. I nic dziwnego skoro w Europie Wschodniej Facebook przez rok zanotował ponad dwukrotny wzrost liczby użytkowników. Polska jest w czołówce - mówił Blake Chandlee, wiceprezes Facebooka na rejon europejski podczas spotkania z uczestnikami Forum IAB.

O skutecznej akcji marketingowej z wykorzystaniem social media opowiadał Mariusz Woźnicki, dyrektor zarządzający Harder&Hader. Chodziło o akcję OnLife, która promowała wprowadzenie na rynek nowego telefonu.

Przed Złotymi Tarasami w Warszawie stanął niewielki przeszklony kontener, w którym na siedem dni zamieszkał wybrany w rekrutacji ochotnik. Mężczyzna mógł się komunikować ze światem tylko za pomocą telefonu i poprzez swój profil na Facebooku. Po tygodniu akcji profil mieszkańca konteneru miał już ponad 1807 fanów. – Nie kupowaliśmy ich, nie epatowaliśmy też samym telefonem, a osiągnęliśmy nasz cel – mówił Woźnicki.

Forum IAB 2010 przyciągnęło wszystkich, którzy zainteresowani są prowadzeniem skutecznych działań biznesowych online. Impreza była okazją, aby zaktualizować wiedzę na temat e-marketingu, poznać bieżące trendy i prawdopodobne scenariusze rozwoju e-biznesu w przyszłości, zarówno w kraju jak i w globalnej skali.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)