Trwa ładowanie...
d1c09gn

MEN ws. artykułu w "Rzeczpospolitej" (komunikat)

...

d1c09gn
d1c09gn

04.07. Warszawa - MEN informuje:

Nieprawdziwe jest stwierdzenie, że "Krystyna Szumilas zmanipulowała wyniki badań", zawarte w dzisiejszym artykule redaktora Artura Grabka opublikowanym w dzienniku "Rzeczpospolita" (nr 154 (9578))
.

Na wyniki badania CBOS ministerstwo powoływało się już dwa lata temu. Ponadto raport z badania jeszcze przed publikacją "Rzeczpospolitej" został w całości zamieszczony na stronie internetowej MEN, a także przekazany Polskiej Agencji Prasowej. Nieprawdą jest więc stwierdzenie, że MEN zataił jego wyniki.

Minister edukacji narodowej nie kwestionuje zawartych w badaniu danych, mówiących o obawach rodziców wyrażanych w związku z obniżeniem wieku obowiązku szkolnego. Przeciwnie - znając je i wykazując dla nich pełne zrozumienie - przedstawia te argumenty, które przemawiają za takim rozwiązaniem, czyli rzeczywiste doświadczenia rodziców, którzy zdecydowali o wysłaniu swojego sześciolatka do szkoły.

d1c09gn

Na swoim blogu minister powołuje się nie tylko - jak sugeruje redaktor Grabek - na wyniki badań CBOS 2011 ale również na wyniki badań TUNSS (Test Umiejętności na Starcie Szkolnym), w którym rodzice odpowiadali zarówno na pytania dotyczące zadowolenia z edukacji i opieki, jakie dzieciom oferuje szkoła, ale też zadowolenia z tego, jak nauczyciele pracują z dziećmi oraz czy szkoła umożliwia kontakt z psychologiem i pedagogiem, a także wiele innych opinii.

Badanie CBOS 2011 jednoznacznie wskazuje na fakt, że rodzice dzieci urodzonych w 2004 r., których sześcioletnie dzieci we wrześniu 2010 r. rozpoczęły edukację w I klasie szkoły podstawowej są zadowoleni. Na pytanie, czy jest Pan(i) zadowolony(a) z tego, że Pana(i) dziecko chodzi do pierwszej klasy zdecydowana większość rodziców, bo aż 91,9 proc. odpowiada, że tak. (Zdecydowanie tak - 73,5 proc., raczej tak - 18,4 proc.).

MEN pragnie również zaznaczyć, że redaktor Grabek, nie dążąc do prawdy a jedynie usiłując potwierdzić swoją tezę, konsekwentnie przemilcza fakt, że ogólna ocena wszystkich placówek edukacyjnych, od przedszkoli przez oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych ("zerówki") po opiekę wczesnoszkolną (klasy I-III), jest wysoka. To świadczy o pozytywnych zmianach zachodzących w polskim systemie oświaty.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)

kom/ aja/ mhr/

d1c09gn
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1c09gn