Metoda na fakturę? "Wybrałam płatność online. Pieniądze nie dotarły"

Dostałeś fakturę i wybrałeś opcję "zapłać online"? Możliwe, że pieniądze trafiły na rachunek oszustów, którzy podszywają się pod sieć. - Co miałam zrobić? Zapłaciłam drugi raz, ale już zwykłym przelewem - mówi poszkodowana czytelniczka.

Miała być szybka płatność. Są upomnienia od sieci.
Źródło zdjęć: © East News | Karol Makurat/REPORTER
Marcin Łukasik

Firma przysyła fakturę, klient wybiera płatność online, a pieniądze… trafiają nie wiadomo gdzie. Taka sytuacja spotkała jedną z naszych czytelniczek. O niemiłej niespodziance przy regulowaniu rachunku za telefon pani Paulina poinformowała nas poprzez platformę #dziejesie.

- Jak co miesiąc dostałam na maila fakturę za usługi na kwotę 113 zł. Przeważnie opłacałam ją przelewem po zalogowaniu na konto internetowe. Tym razem skorzystałam z opcji "zapłać online" i teraz tego żałuję – tłumaczy pani Paulina.

Klientka sieci Play opłaciła rachunki korzystając z opcji "online". Pieniądze nie trafiły na konto operatora.
© materiały własne | Materiały własne

Nasza rozmówczyni twierdzi, że po wyborze tej opcji została przekierowana na stronę operatora płatności – firmy Blue Media. Jest to krajowa instytucja płatnicza, która posiada zgody na działalność od Narodowego Banku Polski i jest nadzorowana przez KNF.

Oglądaj: 5G w tablecie czy smartfonie. "Chodzi o odkorkowanie internetu"

- Sprawnie opłaciłam rachunek, ale jedna rzecz mnie niepokoiła. Zawsze po przelaniu pieniędzy firma Play wysyłała mi SMS-a z potwierdzeniem. Tym razem nic nie przyszło - zaznacza.

Po tygodniu pani Paulina dostała wiadomość od firmy Play, ale z przypomnieniem, że termin płatności za fakturę niedługo upłynie. Czyżby pieniądze nie dotarły? Kobieta zalogowała się do swojego konta w Play i wtedy zobaczyła ostrzeżenie przed podejrzanymi mailami ws. faktur.

Sieć Play ostrzega przed fałszywymi fakturami.
© materiały własne | Materiały własne

- Wtedy zrozumiałam, że najprawdopodobniej zostałam oszukana. Nie zorientowałam się, że mail tak naprawdę mógł nie pochodzić od operatora. Zapłaciłam jeszcze raz, ale tym razem zwykłym przelewem. Nie chciałam, by wyłączono mi usługi – podkreśla rozżalona czytelniczka.

Czy pani Paulina została oszukana? Poprosiliśmy o komentarz obie firmy – sieć telefoniczną i operatora płatności. Firma Blue Media twierdzi, że nie miała w ostatnim czasie problemów z płatnościami do Play i zasugerowała, by czytelniczka skontaktowała się z działem obsługi klienta.

Z kolei Play po przekazaniu informacji odpisał, że skontaktuje się z klientką i spróbuje wyjaśnić sprawę. Gdy tylko dostaniemy odpowiedź, opublikujemy ją.

Z podobnym problemem mierzy się pan Jacek, który jest klientem T-Mobile. Jak twierdzi, informował sieć o otrzymywaniu maili z fałszywymi fakturami. – Ktoś podszywa się pod firmę. Na fakturze zgadza się moje imię i nazwisko, jest za to inny adres. Maile wysyłane są z adresu z serwera T-Mobile.pl. Nawet jest przekierowanie "zapłać teraz" – wyjaśnia pan Jacek.

Sieci ostrzegają przed fałszywymi fakturami.
© materiały prywatne | Materiały prywatne

"Adres, z którego został wysyłany mail dotyczący faktury, jest prawidłowy" – odpisał lakonicznie przedstawiciel sieci.

Operatorzy informują, by w przyszłości sprawdzać dokładnie, z jakiego adresu mailowego przyszła faktura. Sieci komórkowe na ogół podają oficjalnego maila w swoich kanałach. Ponadto nigdy nie należy otwierać wiadomości z podejrzanym załącznikiem. Kliknięcie w niego może zainstalować złośliwe oprogramowanie na urządzeniu.

Co ważne – i o czym przypominają firmy – ilekroć pojawi się cień wątpliwości zawsze lepiej skontaktować się z biurem obsługi klienta zanim zdecydujemy się np. na dokonanie przelewu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie

Miecz świetlny z "Gwiezdnych wojen" sprzedany. Padł rekord
Miecz świetlny z "Gwiezdnych wojen" sprzedany. Padł rekord
Pompy ciepła na wynajem. UE ma nowy pomysł
Pompy ciepła na wynajem. UE ma nowy pomysł
Chcą 1,2 tys. zł podwyżki, grożą strajkiem. Gigant handlowy mówi "nie"
Chcą 1,2 tys. zł podwyżki, grożą strajkiem. Gigant handlowy mówi "nie"
Ważna data dla pracowników. Po 30 września firmom grożą kary
Ważna data dla pracowników. Po 30 września firmom grożą kary
Spór o smród w Krakowie. Firma musi ograniczyć działalność
Spór o smród w Krakowie. Firma musi ograniczyć działalność
Koniec obowiązku dla pracujących emerytów? Resort ma plan
Koniec obowiązku dla pracujących emerytów? Resort ma plan
Chciał wziąć kredyt, skłamał w banku. Grozi mu 8 lat więzienia
Chciał wziąć kredyt, skłamał w banku. Grozi mu 8 lat więzienia
Zablokowana ekspresówka. 27 ton piachu na jezdni. Kierowca w szpitalu
Zablokowana ekspresówka. 27 ton piachu na jezdni. Kierowca w szpitalu
Plaga polskich dróg. "To jedna z najniebezpieczniejszych praktyk"
Plaga polskich dróg. "To jedna z najniebezpieczniejszych praktyk"
Skazani za handel ludźmi przy zbiorach borówek. Padł wyrok
Skazani za handel ludźmi przy zbiorach borówek. Padł wyrok
Emerytura Jolanty Kwaśniewskiej. Takie świadczenie dostaje
Emerytura Jolanty Kwaśniewskiej. Takie świadczenie dostaje
Nowy system na parkingach Biedronki. Sieć wyjaśnia, na czym polega
Nowy system na parkingach Biedronki. Sieć wyjaśnia, na czym polega