Trwa ładowanie...
d1tfi5f
20-01-2016 14:10

MF zachęca uczniów i nauczycieli do udziału w konkursie o budżecie państwa

Zapoznanie uczniów z pojęciem budżetu, od rodzinnego do budżetu państwa - to założenia programu edukacyjnego dla uczniów i nauczycieli gimnazjów "Finansoaktywni. Misja: Budżet". MF chce też promować płacenie podatków, które są główną częścią dochodów państwa.

d1tfi5f
d1tfi5f

Resort finansów poinformował w środę w komunikacie, że po sukcesie I edycji projektu "Finansoaktywni. Misja: Podatki", ministerstwo przygotowało drugą misję dla gimnazjalistów. Tym razem ma ona pomóc w odkryciu odpowiedzi na takie pytania, jak: czym jest budżet, skąd się bierze, jakie są jego rodzaje, dlaczego budżet państwa jest taki ważny i tak trudno się go konstruuje, oraz co my z tego mamy?

"Zagadnienia finansowe bywają trudne i skomplikowane. Aby przekazać je uczniom w jak najbardziej przystępny i atrakcyjny sposób, wychodzimy od rozmowy na temat pojęć bliskich uczniom w gimnazjalnym wieku, takich jak kieszonkowe czy budżet domowy. Pragniemy pokazać relacje między dochodami i wydatkami, zachęcić młodzież do planowania, a także pokazać korzyści płynące z oszczędzania i konsekwencje pożyczania. Niestety budżet nie jest z gumy - na to też zwracamy uwagę" - powiedział cytowany w komunikacie minister finansów Paweł Szałamacha.

Minister zachęca nauczycieli, by wspólnie zadbać o edukację finansową młodego pokolenia.

Nauczyciel gimnazjum, który chce dołączyć do programu, musi wypełnić formularz dostępny na stronie internetowej www.finansoaktywni.pl. Na adres szkoły zostanie dostarczony pakiet bezpłatnych materiałów edukacyjnych opracowanych przez MF we współpracy z metodykiem. Dostępnych jest 500 zestawów, w razie wyczerpania zapasów możliwe jest pobranie materiałów w wersji elektronicznej ze strony internetowej.

d1tfi5f

Zestaw zawiera: scenariusz lekcji dla nauczyciela "Poznaj budżet, zaplanuj wydatki", plakat edukacyjny, cztery zestawy dwudziestu kart do gry edukacyjnej, kartę z tabelą budżetową, 25 upominków - długopisy z logo programu, prezentację PowerPoint do realizacji lekcji, krótkometrażowy film edukacyjny, metryczkę - opis projektu "Tu jest budżet".

"W ramach programu Ministerstwo Finansów przygotowało także konkurs z atrakcyjnymi nagrodami. Zadaniem konkursowym dla uczniów jest opracowanie pomysłu na projekt inwestycji wraz z opisem oraz wskazanie, jakie korzyści przyniesie on społeczności lokalnej. Konkurs jest wzorowany na procesie przygotowywania przez obywateli wniosków do budżetu partycypacyjnego, który jest coraz bardziej popularny w naszym kraju" - napisano w komunikacie.

Zgodnie z informacją MF w pierwszym etapie konkursu uczniowie w trzyosobowych zespołach mają opracować pomysł na projekt inwestycji i przygotować jej opis. Następnie w trakcie debaty, która może być zorganizowana w klasie, szkole, bibliotece lub urzędzie gminy, wyłonione zostaną najlepsze prace, czyli takie, które przekonają największą liczbę uczestników debaty. Z jednej szkoły może być zgłoszonych kilka prac, jednak nie więcej niż jedna z danej klasy. Nauczyciel powinien zgłosić je do konkursu przez formularz konkursowy na stronie internetowej programu.

W drugim etapie Komisja Konkursowa Ministerstwa Finansów wybierze dziesięć najlepszych prac gimnazjalistów zgłoszonych ze szkół z całej Polski.

d1tfi5f

W trzecim etapie zadaniem najlepszych dziesięciu wybranych zespołów będzie przygotowanie wizualizacji projektu inwestycji pod tytułem "Tu jest budżet". Forma może być dowolna: prezentacja multimedialna, praca plastyczna, makieta, film (techniki prezentacji mogą zostać połączone).

Finaliści przedstawią swoje prace podczas finału konkursu w Ministerstwie Finansów, który zostanie zorganizowany w ramach dwudniowej wycieczki do Warszawy. W finale Komisja Konkursowa wyłoni trzy najlepsze prace, których autorzy otrzymają tablety. Dodatkowo uczniowie i nauczyciele z dziesięciu najlepszych zespołów otrzymają nagrody rzeczowe" - zachęca MF.

d1tfi5f
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1tfi5f