Trwa ładowanie...

Mobilna firma w dzisiejszych czasach wybiera płatności bezgotówkowe. PrzyGotuj się na zmiany

"Zbliżeniowo?" – tymi słowami jeszcze do niedawna zwracali się sprzedawcy usług do klienta przy kasie. Dziś płacenie kartą to standard i jeden ze sposobów, także dla firm, by dostosować się do dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości.

Materiał powstał przy współpracy z Fiserv Polska
 Źródło: Getty Images
d1qqy4t
d1qqy4t

Pandemia, inflacja, wojna w Ukrainie, nowe przepisy podatkowe – w ciągu zaledwie dwóch lat świat zmienił się nie do poznania. A z nim również rynek i gospodarka. Wzrosła konkurencja, pewnym modyfikacjom uległy też potrzeby i oczekiwania klientów, a wraz z nimi ich nawyki. To zachęciło nas do wchodzenia w relacje zakupowe, które coraz częściej odbywają się zdalnie, przez Internet. Bo tak jest bezpieczniej, szybciej, wygodniej, szczególnie w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości.

Do tych zmian nieustannie musi dostosowywać się także biznes. Przedsiębiorcy chcą nadążyć za zmianami i robią co w ich mocy, by odpowiadać na potrzeby swoich klientów oraz budować przewagę na rynku. W gąszczu nowych regulacji i natłoku informacji niełatwo się jednak odnaleźć. Tutaj z pomocą mogą przyjść partnerzy biznesowi, którzy na bieżąco śledzą otoczenie rynkowe, dysponują wiedzą ekspercką i są w stanie zaproponować innowacyjne rozwiązania, które pomogą stawić czoła licznym wyzwaniom w prowadzeniu biznesu.

Jednym z kluczowych elementów w relacji przedsiębiorców z klientami jest dostępność płatności bezgotówkowych. Polacy bardzo chętnie korzystają z bankowości elektronicznej. Wybierają możliwość płacenia za produkty i usługi telefonem czy zegarkiem oraz doceniają kolejne nowinki w tej dziedzinie. Rozwój biznesu przedsiębiorcy w dużej mierze zależy więc od tego, jakie rozwiązania rozliczeniowe zaproponuje swoim klientom, bo w końcu to klient decyduje, w jaki sposób chce realizować transakcję: gotówką, kartą czy może BLIK-iem.

Przybywa miejsc, gdzie zapłacimy kartą

Z raportu Narodowego Banku Polskiego na temat rynku kart płatniczych wynika, że do marca 2022 r. w obiegu było 43,6 mln kart płatniczych. To dowód na to, że Polacy coraz bardziej cenią sobie możliwość płacenia bezgotówkowo. Takie formy rozliczenia są możliwe dzięki rosnącej liczbie terminali POS dostępnych w punktach usługowo-handlowych. Pod koniec marca 2022 r. na polskim rynku funkcjonowało 1,1 mln takich urządzeń, czyli o 4 proc. więcej niż w ostatnim kwartale ubiegłego roku. Obserwujemy również dynamiczny rozwój narzędzi do płatności w Internecie.

d1qqy4t

Według danych NBP na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy wzrosła także liczba punktów, które akceptują płatność bezgotówkową. Wiosną tego roku ponad 850 tys. placówek handlowych umożliwiało klientom zawieranie transakcji bez konieczności posiadania gotówki w portfelu. W porównaniu z końcem 2021 r. takich lokali przybyło o ok. 32 tys[1].

Terminal ułatwia życie

Płatności bezgotówkowe to duża wygoda zarówno dla firm, jak i konsumentów. Przedsiębiorcy nie muszą martwić się o posiadanie drobnych, aby wydać resztę. Klienci zaś nie są już zmuszeni do chodzenia z portfelem wypchanym gotówką, narażając się jednocześnie na ich utratę w wyniku choćby kradzieży czy zgubienia.

– Łatwość płacenia w erze cyfrowych konsumentów, którzy chętnie wykorzystują możliwości jakie daje współczesna technologia, to klucz do sukcesu każdego biznesu. Szybka, wygodna i bezpieczna płatność bezgotówkowa w terminalu czy mobilnej aplikacji płatniczej pozwala nie tylko podnieść poziom zadowolenia klientów, przekonać ich do korzystania z usług danej firmy, ale też zwiększyć wpływy do firmowej kasy – mówi Krzysztof Polończyk, prezes zarządu Fiserv Polska S.A., właściciela marki PolCard from Fiserv.

 materiały partnera
Źródło: materiały partnera

W dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości przedsiębiorcy potrzebują odpowiednich narzędzi, aby spełnić oczekiwania konsumentów oraz wyprzedzać konkurencję. Kampania "PrzyGotuj firmę na zmieniający się świat" prowadzona przez PolCard from Fiserv wspiera przedsiębiorców we wprowadzeniu do swoich biznesów innowacyjnych usług i rozwiązań do obsługi płatności. Pozwalają one wyróżnić się na rynku i spełnić oczekiwania klientów, którzy dziś nie rozstają się ze smartfonami, zegarkami czy opaskami, wykorzystywanymi do regulowania nawet drobnych rachunków. W ramach współpracy z PolCard from Fiserv przedsiębiorca może m.in. zainstalować w swojej firmie terminal i aplikację płatniczą. Ponadto ma zapewnione bieżące wsparcie eksperta, opiekę techniczną oraz dostęp do platformy rozliczeniowej OnePortal24, która pozwala na śledzenie wszystkich transakcji bezgotówkowych w czasie rzeczywistym.

d1qqy4t

Prostota i bieżące wsparcie

Wielu przedsiębiorców chwali sobie bezgotówkowe rozliczanie z klientami, a także docenia łatwość obsługi proponowanych rozwiązań. Terminal oraz aplikacja PolCard Go to bardzo intuicyjne i proste w obsłudze narzędzia – z rozwiązań marki korzystają również np. osoby niewidome, które prowadzą firmy. W każdym przypadku klienci mogą liczyć na bieżący kontakt z indywidualnym opiekunem z PolCard from Fiserv. Dzięki temu dowiadują się także co aktualnie dzieje się w temacie płatności. Pozwala to znacząco wyprzedzać konkurencję i dopasowywać się do panujących trendów.

Gotówkowy konserwatyzm nie popłaca

Nie wszyscy jednak wyznają "bezgotówkową teorię pieniądza". Nadal funkcjonują na rynku punkty usługowo-handlowe, które przyjmują płatności jedynie w gotówce. Jednak jak podkreślają eksperci, taka strategia przedsiębiorcy może negatywnie wpłynąć na odbiór firmy. Co ważniejsze, jest to częsty powód utraty klientów, szczególnie tych, którzy nie noszą przy sobie gotówki. W dłuższej perspektywie może również prowadzić do negatywnego wizerunku kontrahenta jako zamkniętego na nowe technologie.

Więcej informacji o kampanii i ofercie PolCard from Fiserv można znaleźć tutaj.

Materiał powstał przy współpracy z Fiserv Polska
d1qqy4t
d1qqy4t