Mocna promocja Lidla. Stawia na marki własne

Jak wynika z informacji podanych przez portal wiadomościhandlowe.pl, Lidl porównując produkty marek własnych z markami producenckimi, wiedzie prym wśród konkurencji. A to za sprawą mocnej promocji i nieszablonowych pomysłów operatora sklepów.

Lidl sklep zakupyLidl Polska rozpoczął promocję swoich marek własnych rok temu
Źródło zdjęć: © money.pl | Rafał Parczewski
oprac.  NST

"Majonez dekoracyjny Winiary i Kania, fasolka Heinz i Freshona, napój energetyczny Red Bull i Kong Strong, dezodorant w kulce Nivea i Cien, dezodorant w sprayu Dove i Cien oraz mydło w płynie Luksja i Cien to produkty zestawione przez Lidla w ostatniej gazetce promocyjnej z ofertą ważną od czwartku 24 sierpnia do niedzieli 27 sierpnia bieżącego roku" – informuje serwis wiadomoscihandlowe.pl.

Znany dyskont w ten sposób pragnie zaprezentować konsumentom różnice cenowe między znanymi markami a markami własnymi. Dla wzmocnienia przekazu w sklepach znajdziemy ekspozycje z porównanymi cenowo produktami.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Zmieni się model konsumpcji podróży". Co nas czeka w transporcie po 2035 r.?

Świadomy wybór produktów

Akcja Lidla, o której mowa prowadzona jest zarówno w gazetkach, jak i w dyskontach, pod nazwą: ‘’Lidlowe ceny. Masz wybór’’. Jak podaje portal, to nie pierwsza tego typu promocja przeprowadzona przez sieć, lecz operator sklepów dopiero teraz postanowił wzmocnić kampanię reklamową. Lidl nie jest jedyną siecią, która stosowała tzw. kampanie porównawcze, lecz według serwisu promował ją najmocniej.

"W tej sieci dyskontów do marek własnych porównywane były m.in. produkty marek Pudliszki, Lipton, Kujawski, Garnier, Nestle, Winiary, Mlekovita, Nutella, Hortex, Łaciate, Danone, Nałęczowianka" – czytamy.

Marki własne rosną w siłę

Według autorów raportu "Private Brands Mini Report" zrealizowanego przez Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia w ubiegłym roku w przypadku sieci detalicznych największą wartość w całej sprzedaży osiągają marki własne w Lidlu, Aldi i Biedronce (wszędzie powyżej 40 proc.). W swoim sklepie online Lidl na początku bieżącego roku oferował prawie 800 różnych produktów własnej marki.

Konsumenci już kilka lat temu przekonali się, że są to produkty, które oferują bardzo dobrą relację ceny do jakości i stanowią rozsądną alternatywę w porównaniu do droższych, markowych zamienników – mówił Michał Maksymiec z GfK Polonia.

Analiza motywacji klientów kupujących marki własne wykazuje, że największa ich grupa – ponad 25 proc. ogółu – w praktyce już nie dzieli produktów na te z marką producenta oraz te z marką sieci handlowej. Wszystkie one tworzą ogólną, równorzędną ofertę i podobne marki muszą ze sobą mocno konkurować – nie tylko cenami, ale także jakością oraz, coraz częściej, budowanym w mass-mediach wizerunkiem.

Wybrane dla Ciebie

Proceder w polskim IT. Oszustwa na 20 milionów złotych
Proceder w polskim IT. Oszustwa na 20 milionów złotych
Postawił przyczepę na swojej działce. Oto jakie pismo dostał z urzędu
Postawił przyczepę na swojej działce. Oto jakie pismo dostał z urzędu
Przez pół roku mijał fotoradar. Musi zapłacić 28 tys. euro
Przez pół roku mijał fotoradar. Musi zapłacić 28 tys. euro
Sprzedawał nieistniejące wycieczki? Klienci stracili nawet 30 tys. zł
Sprzedawał nieistniejące wycieczki? Klienci stracili nawet 30 tys. zł
Sąsiedzi donoszą do ZUS. Tak Polacy tracą zasiłki z L4
Sąsiedzi donoszą do ZUS. Tak Polacy tracą zasiłki z L4
Duże zmiany w składce zdrowotnej i ZUS w 2026 r. Oni zapłacą więcej
Duże zmiany w składce zdrowotnej i ZUS w 2026 r. Oni zapłacą więcej
Sezon grzewczy za pasem. Ile kosztuje tona węgla?
Sezon grzewczy za pasem. Ile kosztuje tona węgla?
Jaja coraz droższe. Czekają nas dalsze podwyżki
Jaja coraz droższe. Czekają nas dalsze podwyżki
Najmniejsze lotnisko w Polsce traci pasażerów. Duże tąpnięcie
Najmniejsze lotnisko w Polsce traci pasażerów. Duże tąpnięcie
Nocował w "hotelu Arabów" w Zakopanem. Tak podsumował ceny
Nocował w "hotelu Arabów" w Zakopanem. Tak podsumował ceny
Kontrabanda warta 210 tys. zł. Ukryli ją w płytach meblowych
Kontrabanda warta 210 tys. zł. Ukryli ją w płytach meblowych
Dramatyczna sytuacja na rynku ziemniaków. Ceny spadły trzykrotnie
Dramatyczna sytuacja na rynku ziemniaków. Ceny spadły trzykrotnie