Moja Biedronka podbiła rynek. Z kartą dyskontu kupują miliony

Zaledwie kilka miesięcy wystarczyło, by Biedronka podbiła kolejny rynek. Gigant handlu właśnie zajął pierwsze miejsce na liście największych programów lojalnościowych. Z danych GfK wynika, że nawet dwóch na trzech Polaków ma w portfelu kartę Moja Biedronka.

Obraz
Źródło zdjęć: © Youtube.com | biedronka
Sebastian Ogórek

O sukcesie programu lojalnościowego pisaliśmy na WP Finanse już na początku marca. Wtedy to Jeronimo Martins, właściciel Biedronki, w komunikacie giełdowym ujawnił, że na 22 lutego zarejestrowanych i aktywowanych jest aż 5 mln kart.

Przypomnijmy, że program ruszył kilka miesięcy wcześniej – pod koniec sierpnia 2016 roku. Miesięcznie do Mojej Biedronki przyłączało się więc niemal milion rodzin (każda zarejestrowana karta umożliwia podzielenie na trzy części, tak by korzystać z niej mogła żona, mąż i np. dziecko).

Prognozowaliśmy wtedy, że jeśli ta tendencja się utrzyma, to Biedronka szybko stanie się największym programem lojalnościowym. Teraz mamy na to już twarde dowody. Instytut badawczy GfK właśnie opublikował najnowsze dane z badań dotyczących tego rynku.

„Ogólnie rzecz biorąc Polacy uczestniczą średnio w trzech programach lojalnościowych różnych sieci detalicznych. Najpopularniejsze programy w Polsce to Moja Biedronka, w którym uczestnictwo deklaruje 65 proc. nabywców, Clubcard sieci Tesco (53 proc.), Payback (42 proc.) oraz Skarbonka sieci Auchan (18 proc.)” - informuje GfK.

Biedronka nie podaje, ile ma obecnie aktywnych kart. Śmiało można jednak szacować, że to już nawet 7 mln sztuk. W takim dynamiczny rozwoju Mojej Biedronki pomóc mógł program Zwierzaki, w którym dzieci zbierały karty z wizerunkami najróżniejszych zwierząt. Choć sama zabawka nie była może najlepszej jakości, to najmłodsi je pokochali.

Co najciekawsze, Biedronka może jeszcze swoją statystykę poprawić. GfK pisze bowiem, że ukartowienie klientów jest na wyższym poziomie np. w Tesco. Aż 74 proc. klientów tej sieci ma kartę Clubcard. W Biedronce odsetek "lojalnych klientów" sięga 60 proc. Na trzecim miejscu jest Auchan, gdzie dwie na pięć osób zbiera punkty. Francuskie hipermarkety częściej przyciągają dzięki temu do siebie klientów.

Jak podaje GfK, częstotliwość zakupów dokonywanych przez posiadaczy kart Skarbonka, jest o 33 proc. wyższa niż średnia częstotliwość zakupów dla tej sieci. Przeciętna częstotliwość wizyt klientów w sklepach tej sieci to raz na trzy tygodnie. Dla porównania skala odwiedzin w najpopularniejszej polskiej sieci, czyli Biedronce, to średnio 15 wizyt kwartalnie, czyli więcej niż raz w tygodniu.

- Wśród tzw. smart shopperów, którzy dokonują racjonalnych decyzji na podstawie cech produktu, starają się kupować produkty, które są im naprawdę potrzebne, a także potrafią efektywnie porównywać ceny różnych produktów i w różnych sklepach, 36 proc. deklaruje, że zawsze lub często bierze udział w programach lojalnościowych. W porównaniu z rokiem 2014 odsetek ten wzrósł w 2016 roku o 8 punktów procentowych – mówi Aleksandra Dowgird z GfK.

Dane instytut ma z prowadzonego przez lat siebie Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. Próba jest duża, bo to aż 8 tys. polskich gospodarstw domowych.

Wybrane dla Ciebie
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Podwyżka o 900 proc. O takie kwoty wzrosną ceny napojów od 1 stycznia
Podwyżka o 900 proc. O takie kwoty wzrosną ceny napojów od 1 stycznia
Kupiłeś rower po okazyjnej cenie? Możesz mieć kłopot
Kupiłeś rower po okazyjnej cenie? Możesz mieć kłopot
Kupowali leki i sprzedawali drożej za granicą. Jest akt oskarżenia
Kupowali leki i sprzedawali drożej za granicą. Jest akt oskarżenia
Studniówka 2026. Zawrotne koszty imprezy. Tyle kosztuje "talerzyk"
Studniówka 2026. Zawrotne koszty imprezy. Tyle kosztuje "talerzyk"
Wysłała ptaka pocztą. Nie przeżył. Prokuratura chce kary dla 49-latki
Wysłała ptaka pocztą. Nie przeżył. Prokuratura chce kary dla 49-latki
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę