MSP zrezygnuje z obowiązkowej publikacji ogłoszeń w prasie
Warszawa, 17.12.2015 (ISBnews) - Ministerstwo Skarbu Państwa (MSP) zrezygnuje z obowiązkowej publikacji ogłoszeń resortu i spółek z udziałem Skarbu Państwa w ogólnopolskiej prasie, podało MSP. Zmiana ma przynieś oszczędności rzędu 6-8 mln zł rocznie.
Zgodnie z propozycjami zmian przepisów przygotowanych przez MSP, ogłoszenia mają być publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej ministra Skarbu Państwa oraz na stronie internetowej spółki.
Dotyczy to ogłoszeń nt.: przeprowadzenia konkursu, postępowania kwalifikacyjnego na członka zarządu spółki, trybu zbywania akcji Skarbu Państwa, sprzedaży przedsiębiorstwa, a także analizy przedsiębiorstwa państwowego dokonywanej przed wydaniem zarządzenia o prywatyzacji bezpośredniej, sposobu i trybu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego, w który wyposażone są jednostki budżetowe, zasad podziału uprawnionych pracowników na grupy, ustalania liczby akcji przypadających na każdą z tych grup oraz trybu nabywania akcji przez uprawnionych pracowników oraz sposobu i trybu organizowania przetargu na sprzedaż składników aktywów trwałych przez spółkę powstałą w wyniku komercjalizacji.
Ministerstwo oczekuje, że zaoszczędzone pieniądze spółki przeznaczą na rozwój. Nowelizacja ma być także impulsem do zadbania o profesjonalną komunikację internetową z kontrahentami i klientami.
"Jednym z moich priorytetów jest wzrost rentowności spółek, a nowelizacja przepisów o ogłoszeniach jednym z kroków do osiągnięcia tego celu. Zmiana oznacza spore oszczędności, co ma niebagatelne znaczenie szczególnie dla małych podmiotów. W przypadku ministerstwa ma także znaczenie symboliczne - pokazuje, że administracja podąża za nowymi trendami. Skończą się też spekulacje, które dotychczas towarzyszyły przetargom na wybór konkretnej gazety" - powiedział minister skarbu Dawid Jackiewicz, cytowany w komunikacie.
Resort skarbu w uzasadnieniu do nowelizacji zaznacza, że drukowanie ogłoszeń w prasie staje się coraz mniej efektywne. Wskazuje na spadek sprzedaży dzienników ogólnopolskich, jak i regionalnych, a zwiększanie się liczby osób korzystających z internetu.
"Zmienił się rynek mediów i społeczeństwo. Dziś już nikt, szukając pracy, nie kupuje gazety z ogłoszeniami. Podobnie rzecz ma się z innymi dziedzinami życia. Prasa drukowana nadal pełni ważną rolę, ale jako tablica ogłoszeń stała się mniej uniwersalna" - wyjaśnił minister.
Propozycje nowych przepisów dziś zostały przekazane do uzgodnień międzyresortowych. Pełna treść nowelizacji została opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa Skarbu Państwa i na stronie internetowej Rządowego Centrum Legislacji. Nowe rozwiązania mają wejść w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Ustaw.
(ISBnews)