Trwa ładowanie...
d459bin

Multimedia oczekują, że w '11 wzrost przychodów będzie bliski 10 proc. (opis)

12.05. Warszawa (PAP) - Multimedia Polska spodziewają się, że w tym roku wzrost przychodów spółki będzie mniej niż dwucyfrowy, jednak jego dynamika będzie zbliżona do 10 proc....

d459bin
d459bin

12.05. Warszawa (PAP) - Multimedia Polska spodziewają się, że w tym roku wzrost przychodów spółki będzie mniej niż dwucyfrowy, jednak jego dynamika będzie zbliżona do 10 proc. Liczą również, że wzrost zysku netto będzie zbliżony do dynamiki EBITDA lub nawet ją prześcignie - poinformował na konferencji prezes Multimediów, Andrzej Rogowski.

"W kolejnych kwartałach zysk netto powinien wrócić do normalnej tendencji wzrostu zbliżonej do dynamiki wzrostu EBITDA lub nawet lepszej. Wzrost przychodów będzie raczej mniej niż dwucyfrowy, ale zbliżony do 10 proc." - powiedział dziennikarzom Rogowski.

Na pytanie czy zysk netto mógłby zbliżyć się do 110 mln zł, prezes odpowiedział: "kwota ta nie jest niemożliwa. Jeśli wzrost będzie w trendzie EBITDA, to zysk netto może znaleźć się w okolicach tej wartości".

Po pierwszych trzech miesiącach 2011 r. Multimedia Polska wypracowały 20,4 mln zł zysku netto wobec 21,5 mln zł zysku w analogicznym okresie roku poprzedniego. Zysk operacyjny wzrósł do 35,7 mln zł z 31,6 mln zł w I kw. 2010 r., a przychody ze sprzedaży zwiększyły się rdr do 148,7 mln zł ze 138,1 mln zł.

d459bin

"I kwartał możemy uznać za udany biorąc pod uwagę wdrażanie nowej strategii cenowej, budowę oferty programowej oraz refinansowanie zadłużenia. Zakładamy, że działania te przyniosą wzrost dynamiki wyników w kolejnych kwartałach" - powiedział Rogowski.

Dodał, że w II kwartale spodziewa się kdk poprawy wyników.

"W II kwartale nie będzie już tych czynników, które oddziaływały na wyniki w I kwartale, więc powinien być on lepszy" - powiedział prezes.

Rogowski poinformował, że transakcja zakupu Mediaoperatora została już zamknięta, a jej wartość nie przekroczyła 20 mln zł.

d459bin

"Zawarliśmy umowę przejęcia 100 proc. udziałów Mediaoperatora. Jest to średnia spółka, której baza klientów wynosi ok. 20 tys. Zapłaciliśmy za tę spółkę na pewno mniej niz 20 mln zł" - powiedział.

"Pierwsze wpływy z tej spółki otrzymaliśmy juz w kwietniu, wyniosły one ok. 700 tys. zł. Zakładamy, że miesięczne przychody z tego tytułu do końca roku przekroczą milion zł. Transakcja ma duzy potencjał wzrostu" - dodał.

Środki na zakup Mediaoperatora pochodziły ze środków własnych Multimediów, jak również z finansowania dłużnego.

Na początku kwietnia Multimedia zawarły z bankiem Pekao SA umowę o przeprowadzenie programu emisji obligacji. Pula na ten rok przewiduje emisję obligacji za 250 mln zł. Do tej pory wyemitowano papiery o wartości 107 mln zł

"W przeciągu 2-3 miesięcy wyemitowana zostanie reszta z planowanych obligacji" - dodał prezes. (PAP)

jow/ asa/

d459bin
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d459bin