Multimedia Polska spodziewa się ok. 9,8 proc. wzrostu przychodów w '11 i 10,5-11 proc. w '12

17.11. Warszawa (PAP) - Multimedia Polska, której akcje zostały w listopadzie wycofane z obrotu giełdowego, spodziewa się, że w 2011 roku jej przychody wzrosną o ok. 9,8 proc. r/r,...

17.11.2011 | aktual.: 17.11.2011 13:38

17.11. Warszawa (PAP) - Multimedia Polska, której akcje zostały w listopadzie wycofane z obrotu giełdowego, spodziewa się, że w 2011 roku jej przychody wzrosną o ok. 9,8 proc. r/r, a dynamika EBITDA będzie wyższa niż 8 proc. W 2012 roku wzrost przychodów może wynieść 10,5-11 proc. Spółka nie wyklucza pojawienia się inwestora strategicznego lub finansowego i zapowiada akwizycje.

"W 2010 roku dynamika przychodów wyniosła ok. 7,8 proc., a w tym roku może 9,8 proc., bo 10 proc. to pewnie się nie uda, natomiast jeśli chodzi o dynamikę EBITDA to myślę, że będzie lepiej niż po trzech kwartałach, gdy było 8 proc." - poinformował na czwartkowej konferencji prasowej prezes spółki Andrzej Rogowski.

"Budżet na 2012 rok nie jest jeszcze zatwierdzony, bo chcemy bardziej aktywnie podejść do rynku (...) po pierwszych przymiarkach zaproponowałem korektę biznesu, żeby przygotować się do prewencji bazy i zwiększania ilości usług, po to żeby zwiększyć dynamikę sprzedaży. 10,5-11 proc. to jest cel jaki chcemy zawrzeć i myślę, że budżet będzie gotowy w ciągu 2-3 tygodni" - dodał.

"Ja mam cel od rady nadzorczej i akcjonariuszy, żeby utrzymać w przyszłości kilkunastoprocentowy wzrost na EBITDA i przychodach" - powiedział również.

W III kw. 2011 roku przychody Multimedia Polska wzrosły o 10 proc. r/r do 156,4 mln zł, skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 10 proc. do 82,5 mln zł, a zysk netto wzrósł o 10 proc. do 21 mln zł.

Narastająco po trzech kwartałach 2011 roku przychody grupy wzrosły o 9,0 proc. r/r do 459,5 mln zł, skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 8,0 proc. do 240 mln zł, a zysk netto nie zmienił się r/r i wyniósł 56,4 mln zł. Miesięczny ARPU wyniósł w III kw. 2011 roku 69 zł, czyli wzrósł r/r o 3 proc.

Liczba sprzedanych usług (RGU) wzrosła na koniec września 2011 r. o 12,3 proc. r/r do blisko 1,477 mln, z czego 818 tys. to usługi telewizji (w tym 183 tys. telewizji cyfrowej DTV i IPTV), 272,4 tys. to usługi głosowe, a 387 tys. usługi internetowe.

Nakłady CAPEX w ciągu trzech kwartałów 2011 roku wyniosły 125 mln zł.

MOŻLIWE AKWIZYCJE JUŻ W I KW. 2012 R.

Prezes Rogowski powiedział, że Multimedia Polska prowadzi rozmowy w sprawie akwizycji i można się spodziewać jakiegoś przejęcia w pierwszym kwartale przyszłego roku.

"Mamy cele akwizycyjne na oku. Jeśli chodzi o poprawę dynamiki wyników, o której mówiłem, to ona będzie tak czy inaczej, a akwizycje mogą to tylko poprawić. Jesteśmy w trakcie rozmów i coś może się wydarzyć być może w pierwszym kwartale przyszłego roku" - powiedział prezes.

"Jeśli chodzi o akwizycje, to po zrealizowaniu skupu akcji własnych przymierzamy się do tego. Rozmawiamy, i przygotowujemy się do tego w rozmowach z bankami i będziemy się starali doprowadzić do sfinalizowania tego. Prowadzimy rozmowy i zależy mi na tym, żeby wrócić do bardziej agresywnego działania, jednak akwizycje należy robić takie, żeby to miało sens" - dodał.

"Plany agresywnych akwizycji też są i one są przygotowywane, ale skłaniałbym się do takiego stwierdzenia, że będziemy przejmować nowe rynki, niekoniecznie kupując" - powiedział również, nie podając dodatkowych wyjaśnień.

NIEWYKLUCZONY INWESTOR STRATEGICZNY LUB FINANSOWY

Prezes Rogowski nie wykluczył też pojawienia się w Multimediach inwestora strategicznego lub finansowego.

"Konkretnych rozmów nie prowadzimy. Przeprowadzaliśmy rozmowy z bankami w celu zorientowania się w sytuacji rynkowej i na tym koniec. Nie ma żadnego doradcy i nie ma dokonanego żadnego wyboru (...) co nie zmienia faktu, że taką możliwość bierzemy pod uwagę" - powiedział.

"Na pewno będziemy szukać finansowania, ale jaką drogę wybierzemy to jeszcze nie wiem" - dodał.

"Nie prowadzimy żadnych dużych rozmów z nikim" - powiedział też, pytany czy są prowadzone rozmowy np. z Vectrą o przejęciu Multimediów.

W sierpniu większościowi akcjonariusze Multimedia Polska, posiadający łącznie 90,57 proc. akcji tej firmy, zawarli porozumienie dotyczące przeprowadzenia przymusowego wykupu akcji i zdecydowali o wycofaniu spółki z giełdy. Z dniem 8 listopada akcje Multimedia Polska zostały wykluczone z obrotu giełdowego.(PAP)

bas/ ana/

Źródło artykułu:PAP
multimedia polska samultimediazysk
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)