mytaxi: Co 4. mieszkaniec dużego miasta zapłacił online za bilet, co 5. za taxi

Warszawa, 18.10.2016 (ISBnews) - Co czwarty mieszkaniec dużego miasta zapłacił online za bilet komunikacji miejskiej, a co piąty - przez aplikację za przejazd taksówką, poinformował dyrektor zarządzający mytaxi Krzysztof Urban.

"Co czwarty mieszkaniec dużego miasta ma za sobą doświadczenie płatności online za bilet komunikacji miejskiej, a co piąty płaci bezgotówkowo przez aplikację za przejazd taksówką. Polacy powoli przekonują się do płatności online za transport. Z roku na rok obserwujemy wzrost udziału bezgotówkowych płatności za kurs. Obecnie 3/4 płatności w mytaxi realizowanych jest z opcją 'Płać przez Aplikację' - powiedział Urban podczas prezentacji raportu "Komunikacja w aglomeracjach - sytuacja i innowacje".

Według raportu, najpopularniejsze wśród Polaków są aplikacje pozwalające na wyszukiwanie połączeń komunikacji miejskiej. Znajomość tego typu aplikacji deklaruje 80% badanych, z czego 69% z nich korzysta. Aplikacje do zamawiania taksówek lub przewozu osób zna więcej niż połowa badanych (53%), a co czwarty z nich korzysta. Na nieco niższym poziomie znajomości znajdują się aplikacje związane z zakupem biletów na transport publiczny - równo połowa je zna, a 25% z nich korzysta.

Najpopularniejsze aplikacje związane z ekonomią współdzielenia dotyczą car-poolingu. 58% mieszkańców polskich miast je zna, a połowa z nich korzysta. Bike-sharing znany jest przez 42% badanych, jednak zaledwie co piąty Polak kiedykolwiek skorzystał z tej usługi. W porównaniu znajomości bike-sharingu między mieszkańcami stolicy a pozostałymi miastami, jest ona znacznie wyższa w Warszawie (54% wobec 39%).

Zaledwie co piąty badany zna platformy i aplikacje zezwalające na wspólne użytkowanie samochodów, a tylko 9% z nich korzysta. Terminy sharing economy i smart city są znane tylko około jednej trzeciej badanych, a trzech na czterech z nich potrafi je poprawnie zdefiniować. Jako pozytywne aspekty uczestnictwa we wspólnym użytkowaniu różnych pojazdów, produktów i usług najczęściej wskazywana jest oszczędność kosztów (79%), ale też funkcjonalność (53%) i ekologia (52%).

"W obliczu postępującej urbanizacji i pomniejszającej się przestrzeni w miastach, dalszy rozwój aglomeracji uzależniony jest od multimodalności transportu, czyli wzajemnego uzupełniania się poszczególnych jego składowych. W dążeniach do idei smart city ważna jest promocja transportu publicznego, aplikacji mobilnych związanych z transportem i systemów ekonomii współdzielenia, które stanowią alternatywę dla samochodu osobowego. Wyniki naszego badania potwierdzają, że w tej kwestii jest jeszcze dużo do zrobienia" - podsumował dyrektor zarządzający mytaxi.

Badanie "Komunikacja w aglomeracjach - sytuacja i innowacje" zrealizowane przez SW Research, na zlecenie mytaxi - aplikacji taxi, metodą CAWI, we wrześniu 2016 roku.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)