Trwa ładowanie...

Na co partie wydają swoje miliony?

"Rzeczpospolita" pisze, że ugrupowania polityczne najwięcej pieniędzy ze swoich budżetów przeznaczają na usługi promocyjne i public relations. Gazeta najbardziej szczegółowo przeanalizowała wydatki Platformy Obywatelskiej i Sojuszu Lewicy Demokratycznej.

Na co partie wydają swoje miliony?Źródło: Jupiterimages
d32yau2
d32yau2

PO od początku roku do września z subwencji budżetowej wydała 2 miliony złotych na promocję, reklamę, szkolenia i doradztwo z zakresu media relations. SLD na podobne cele przeznaczył 250 tysięcy, w tym za samo doradztwo prawie 80 tysięcy złotych. Według "Rzeczpospolitej" promocyjne wydatki Prawa i Sprawiedliwości nie przekroczyły miliona złotych. Odpowiedzi na pytania gazety odmówiło natomiast PSL.

Dziennik dodaje, że na ostatnią kampanię wyborczą do europarlamentu PSL, PiS i PO wydały po 10 milionów, a SLD-UP - 7 milionów.

Według konsultanta politycznego Eryka Mistewicza, partie wydają na PR i marketing większość swojego budżetu. Mistewicz dodaje, że agencje zajmujące się kreowaniem wizerunku cenią sobie współpracę z partiami.

Jednak ani takie firmy ani organizacje polityczne nie ujawniają szczegółów współpracy. Zasłaniają się tajemnicą handlową, ale też - według pracujących w branży - współpraca z partiami przekłada się na kontrakty ze spółkami kontrolowanymi przez państwo.

Więcej o partyjnych wydatkach na promocję w dzisiejszej "Rzeczpospolitej".

d32yau2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d32yau2

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj