Na koniec '11 sieć franczyzowych drogerii Jasmin będzie liczyć 200 sklepów
18.10. Warszawa (PAP) - Należąca do Grupy EKO Holding, spółka Polska Grupa Drogeryjna, planuje do końca 2011 roku otworzyć 40 nowych drogerii Jasmin, tak aby na koniec roku...
18.10.2011 | aktual.: 18.10.2011 16:53
18.10. Warszawa (PAP) - Należąca do Grupy EKO Holding, spółka Polska Grupa Drogeryjna, planuje do końca 2011 roku otworzyć 40 nowych drogerii Jasmin, tak aby na koniec roku osiągnąć liczbę 200 sklepów - poinformowała na spotkaniu prasowym Teresa Stachnio, prezes Jasmin.
Operatorem franczyzowej sieci Jasmin jest spółka Drogerie Aster, której głównym udziałowcem jest Polska Grupa Drogeryjna. PGD należy do Grupy EKO Holding, notowanej na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.
"Obecnie posiadamy 160 drogerii w całej Polsce. Do końca roku planujemy otworzyć jeszcze 40 nowych, aby na koniec roku osiągnąć liczbę 200 drogerii" - powiedziała prezes Stachnio.
We wtorek spółka otworzyła pierwszą drogerię Jasmin w Warszawie w galerii handlowej na Dworcu Centralnym.
"W najbliższym czasie planujemy otworzyć dwie kolejne drogerie w Warszawie. Poza dziś otwartą drogerią na Dworcu Centralnym, w październiku planujemy otworzyć drogerię na Ursynowie. Ponadto prowadzimy rozmowy, aby otworzyć kolejne drogerie na Mokotowie i w Ursusie. Dalszy rozwój sieci zależy od zainteresowania klientów i franczyzobiorców. Liczymy na dynamiczny rozwój sieci w Warszawie" - powiedziała Stachnio.
Prezes poinformowała, że w 2012 r. w całej Polsce zostanie otwartych kolejnych 100 drogerii Jasmin.
Stachnio powiedziała, że kilka procent asortymentu drogerii Jasmin stanowią marki własne, dostarczane przez PGD. Docelowo udział marek własnych ma ulec zwiększeniu.
Drogerie Jasmin funkcjonują na zasadzie franczyzy. W ramach sieci niezależni przedsiębiorcy prowadzą wspólną politykę handlową i marketingową oraz mają dostęp do zintegrowanej sieci komputerowej.
"Dajemy przedsiębiorcom szansę na rozwój. Jasmin zapewnia im dostęp do tworzonego przez nas od lat know-how oraz kontakty z ludźmi, którzy budowali rynek dystrybucji drogeryjnej w Polsce i znają go od podszewki. Wspólne działania pozwalają też na znaczne ograniczenie kosztów i zdecydowanie zwiększają rozpoznawalność sklepu" - powiedziała Stachnio
Do tej pory sieć Jasmin działała w 12 województwach: dolnośląskim, zachodniopomorskim, wielkopolskim, lubuskim, kujawsko-pomorskim, małopolskim, świętokrzyskim, lubelskim, warmińsko-mazurskim, podkarpackim, śląskim i opolskim. Wraz z otwarciem w Warszawie właściciele sieci rozpoczynają ekspansję na Mazowszu. (PAP)
kam/ ana/