Największe firmy kosmetyczne na świecie. Zobacz ile zarabiają
Mimo że rynek kosmetyczny jest bardzo dynamiczny, to największe z firm - należące do tej branży - ciężko zdetronizować. To producenci, którzy sukces odnieśli budując marki wysokiej jakości, a zaufanie, którym obdarzyli ich klienci, tylko wzmocniło ich pozycje. Lista 10 największych firm kosmetycznych na świecie powstała w oparciu o ich przychody za rok 2014, który opublikował portal Statista.
Kao Corporation to tokijska firma założona w 1887 roku, a obecnie działająca na rynku międzynarodowym. Koncentruje się na branży wysokiej jakości kosmetyków i produktów chemicznych. Ich najbardziej udane marki kosmetyczne to John Frieda (kosmetyki do pielęgnacji włosów), Jergens (kosmetyki do pielęgnacji skóry) i Biore (kosmetyki do skóry trądzikowej). A wśród tych, które znamy z naszego rynku to Goldwell, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek fryzjerskich na całym świecie.
Przychody Kao Corporation to 5,6 mld dolarów.
Chanel to firma znana z najsłynniejszych perfum - Chanel No.5 oraz jedna z najbardziej znanych marek modowych na świecie. Założono ją w 1909 roku, a obecnie produkuje nie tylko ubrania i perfumy ale też biżuterię, zegarki, kosmetyki do makijażu oraz do pielęgnacji skóry.
Przychody Chanel to 6,21 mld dolarów.
Johnson & Johnson to amerykański koncern międzynarodowy założony w 1886 roku. Produkuje leki, sprzęt medyczny, kosmetyki oraz artykuły dla niemowląt. Do najbardziej rozpoznawalnych marek kosmetycznych, które wchodzą w skład firmy, należą: Neutrogena (kosmetyki do pielęgnacji skóry i włosów) oraz Clean & Clear (kosmetyki dermatologiczne do skóry z problemami).
Przychody Johnson & Johnson to 6 mld dolarów.
Niemiecki koncern Beiersdorf założony w 1882 roku znany jest przede wszystkim z marki Nivea, której wartość wycenia się na 6079000000 dolarów. Inne znane marki, należące do firmy, to dermokosmetyki Eucerin do pielęgnacji skóry i producent pomadek Labello.
Przychody Beiersdorf to 6,59 mld dolarów.
Avon to amerykańska firma znana z nietypowej formy sprzedaży bezpośredniej wykorzystującej marketing wielopoziomowy. Złożone w 1886 roku przedsiębiorstwo produkuje perfumy, kosmetyki do makijażu i pielęgnacji skóry oraz włosów. Mimo malejącej sprzedaży w ostatnich latach, firma nadal utrzymuje swoją pozycję wśród najlepszych marek kosmetycznych i najpopularniejszych produktów.
Przychody firmy Avon to 6,3 mld dolarów.
Shiseido to jedna z najstarszych firm kosmetycznych na świecie, powstała w 1872 roku. To japońskie międzynarodowe przedsiębiorstwo rozwija się przede wszystkim dzięki swoim kosmetykom do pielęgnacji skóry i włosów, ale w swojej ofercie ma też perfumy oraz kosmetyki do makijażu.
Przychody Shiseido to 7,37 mld dolarów.
Estee Lauder to marka luksusowych kosmetyków. Firma ma w swojej ofercie perfumy, kosmetyki do makijażu, pielęgnacji skóry i włosów. Posiada imponujący portfel nowych marek, takich jak: MAC Cosmetics, Clinique i Michael Kors. Przychody Estee Lauder to 10,5 mld dolarów.
Proctor & Gamble jest jedną z największych firm na świecie. Wytwarza dobra konsumpcyjne codziennego użytku, takie jak: Pampers, Ariel, Vizir, Always, Olay, Bonux, Discreet, Naturella, Pantene, Head & Shoulders, Wella, Gillette, Braun czy Oral-B. Do ich puli ich produktów luksusowych należą: Hugo Boss, Lacoste, Valentino czy Dolce & Gabbana. W portfolio firmy znajduje się 25 marek, które osiągają roczną wartość sprzedaży przekraczającą miliard dolarów. Przychody Proctor & Gamble to 19,8 mld dolarów.
Wartość marki Dove szacuje się na 5,8 miliarda dolarów, jednak to nie jedyna tak cenna w portfolio firmy Unilever. Przedsiębiorstwo produkuje i sprzedaje ponad 400 marek na całym świecie. Oprócz kosmetyków do pielęgnacji ciała oferuje również żywność i środki czystości. Do ich produktów kosmetycznych należą między innymi: Rexona, Axe, Timotei czy Clear. Przychody Unilever to 21,66 mld dolarów.
L'Oreal jest światowym liderem w branży kosmetycznej. Posiada 28 marek, a roczna sprzedaż każdej z nich przekracza 50 milionów euro. Do tych najbardziej znanych należą: L'Oréal Paris, Garnier, Maybelline New York, Vichy i La Roche-Posay oraz marki luksusowe: Lancôme, Giorgio Armani, Yves Saint Laurent. Wartości marki wycenia się na 10 766 000 000 dolarów.
Przychody L'Oreal to 29,94 mld dolarów.