Nie lubimy polskiej muzyki

Polska muzyka się nie sprzedaje. Mimo to ustawa nakazuje aby rodzime piosenki stanowiły 33 proc czasu radiowych playlist - pisze " Dziennik gazeta Prawna".

Nie lubimy polskiej muzyki
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

18.01.2012 | aktual.: 18.01.2012 08:39

W czasie kryzysu stacje radiowe zamierzają postawić na rock i pop. Tak zwanemu lepszemu targetowi proponują chillout, klasykę oraz jazz. Nadawcy obawiają się jednak nowych przepisów, które nakładają konieczność rezerwacji 33 proc. czasu na muzykę dla rodzimych zespołów. Może to przysporzyć stajom strat gdyż polskich wykonawców ciężko jest sprzedać.

Jednocześnie przedstawiciele stacji nie przewidują w tym roku znacznych roszad na rynku radiowym. Nie ukrywają jednak, że może być ciężko. W minionym roku przychody z reklam w radiu wzrosły o 4 proc osiągając poziom 550 mln zł. W 2012 negatywnie odbije się w eterze gorsza koniunktura gospodarcza.

Mimo to radio wciąż jest bardzo popularne. Codziennie gromadzi 24 mln słuchaczy. Jak wynika z raportu Komitetu Badan Radiowych liderem rynku jest RMF FM. Jego udział w rynku to 26,7 proc., drugie jest Radio ZET, lecz traci do lidera aż 10 proc. Wśród najpopularniejszych rozgłośni znajdują się także takie stacje Grupy Time jak Eska i Eska Rock oraz nadawcy Agory, Złote Przeboje i Roxy.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)