WP
Deutsche Welle
niemcy

Niemcy: konkurencja dla Flixbusa

Czy to koniec monopolu Flixbusa w Niemczech? Niemieckim rynkiem zainteresował się konkurent z sąsiedniego kraju. Już niebawem przystąpi do ekspansji.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
BlaBlaBus będzie zatem ważnym konkurentem dla Flixbusa.
BlaBlaBus będzie zatem ważnym konkurentem dla Flixbusa. (Shutterstock.com)
WP

Autobusowy gigant Flixbus powstał zaledwie sześć lat temu, ale w Niemczech zapewnił sobie niemal pozycję monopolisty. Wkrótce jednak na niemieckich drogach pojawi się konkurent z Francji. Jeszcze w tym roku ma ruszyć w Niemczech i państwach Beneluksu oferta BlaBlaBus francuskiej firmy BlaBlaCar. „Ludzie życzą sobie alternatywnych ofert” – mówił w wywiadzie dla dziennika „Handelsblatt” szef francuskiej firmy, Nicolas Brusson.

Teraz i autobusy Blabla

BlaBlaCar to największy w Europie serwis wspólnych przejazdów. W roku 2015 francuska firma kupiła niemieckie oferty w tej branży Mitfahrgelegenheit.de i Mitfahrzentrale.de. Nazwa BlaBlaCar to aluzja do rozmowności kierowców i pasażerów, którzy na swoim profilu określają, czy lubią rozmawiać w czasie jazdy, czy nie. W ten sposób łatwiej im dobrać kompanów wspólnych przejazdów.

WP

Jesienią 2018 r. firma poinformowała, że zamierza przejąć Ouibusa – deficytowego przewoźnika francuskich kolei SNCF. Zakup ma zostać sfinalizowany jeszcze wiosną tego roku. Ouibus będzie wtedy nosił nazwę BlaBlaBus i w drugiej połowie 2019 roku rozszerzy swą ofertę na Niemcy, Holandię, Belgię i Luksemburg. Celem jest uruchomienie w ciągu roku połączeń autokarowych w 60 miastach.

Pierwsze połączenia w Niemczech mogą już nawet ruszyć wiosną tego roku – stwierdził Brusson. Zależy to jednak od toczących się rozmów z lokalnymi przewoźnikami.

Wyzwanie dla Flixbusa

WP

BlaBlaBus będzie zatem ważnym konkurentem dla Flixbusa – największego w Niemczech przewoźnika na trasach międzymiastowych. Według danych Flixmobility z Monachium (spółki, do której należy Flixbus) zielone autobusy jeżdżą już do 2 tys. miast w 27 krajach i oferują codziennie ok. 30 tys. przejazdów.

Monachijska spółka reaguje ze spokojem na konkurenta z sąsiedniego kraju. – Przywykliśmy do ostrej konkurencji – powiedział dyrektor Flixmobility André Schwaemmlein. Jeszcze się okaże, na ile BlaBlaCar jest „zdolny reagować na szybko zmieniający się rynek przewozów autobusowych i zaoferować klientom innowacyjną ofertę na terenie całego kraju”.

Ostatecznie o powodzeniu firmy na niemieckim rynku zdecydują klienci.

WP

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Polub WP Finanse
WP
WP