Niemcy przetestowali proszki do prania. Najlepszy można kupić w Polsce
Fundacja z Niemiec postanowiła bliżej przyjrzeć się jakości detergentów do prania. Okazuje się, że wyższa cena nie zawsze oznacza lepsze rezultaty, na które liczą konsumenci. Najlepszym okazał się tańszy proszek dostępny również w Polsce.
22.10.2024 07:33
Wyniki testów Stiftung Warentest sugerują, że nie trzeba posiadać całej gamy kolorowych płynów, aby mieć czyste i świeże pranie. Wystarcza standardowy proszek do prania.
Oto najlepszy proszek do prania. Pochodzi z dyskontu
Detergent, który uzyskał najlepsze oceny, nie pochodzi od znanej marki, lecz jest produktem dostępnym w dyskontach. Portal chip.de podkreśla, że na szczycie listy znalazł się Tandil Ultra Plus, oferowany w sklepach sieci Aldi Nord, który dostępny jest również w Polsce.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Testy wykazały, że Tandil Ultra Plus uzyskał ocenę „dobrą” w niemal wszystkich kategoriach. Jedynie w kontekście ochrony tkanin jego wynik był nieco niższy, gdyż oceniono go jako "zadowalający".
Cena tego zwycięskiego detergentu wynosi około 4,85 euro za opakowanie ważące 2,025 kg. W Polsce można go zakupić online w sklepach sprzedających chemię z importu, gdzie kosztuje około 40 zł za 2 kg opakowanie.
Produkt charakteryzuje się nowoczesną formułą "kaltkraft", która umożliwia skuteczne usuwanie plam w niskich temperaturach. Dodatkowo, formuła "anty-gray" chroni tkaniny przed odkładaniem się kamienia i zachowuje ich pierwotny kolor.
Niemcy wybrali najlepsze pralki
Oprócz testowania detergentów, specjaliści wyróżnili także najlepsze pralki, które zdobyły najwyższe uznanie:
- Siemens WU14UTA8,
- Miele WWE 360 WPS,
- Siemens WM14N2G3,
- AEG L6FBG51470.
Warto zwrócić uwagę na zużycie wody przez pralkę przy jej wyborze, co może być korzystne z punktu widzenia oszczędności. Istotne jest również, by urządzenie pracowało możliwie cicho.
Stiftung Warentest, z siedzibą w Berlinie, to niezależna fundacja, powstała w 1964 roku z inicjatywy niemieckiego rządu. Jej głównym celem jest przeprowadzanie porównawczych testów produktów i usług, aby dostarczać konsumentom rzetelnych informacji.