Producent alkoholu z Mauritiusa wszedł do Polski. To część globalnego planu
Firma Cobblestone Brands zadebiutowała na polskim rynku dzięki współpracy z Cerville Investments - poinformował portal branżowy The Spirit Business.
Jak poinformował "Portal Spożywczy", przedsiębiorstwo Cobblestone Brands, znane z produkcji rumu na Mauritiusie, nawiązało współpracę z firmą dystrybucyjną Cerville Investments. Dzięki tej umowie, produkty firmy pojawiły się na polskim rynku.
Ekspansja na polski rynek jest częścią globalnego planu rozwoju marki. Wcześniej rum zadebiutował w USA, Belgii, Luksemburgu i Niemczech.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W końcu ceny, które nie straszą. Tyle kosztują polskie nowalijki
Hit działów z alkoholem
Przypomnijmy, że alkohol szkodzi zdrowiu. Dlatego jak pisaliśmy w WP Finanse, w Polsce od kilku lat rośnie popularność piwa bezalkoholowego. Jak podał "Portal Spożywczy", segment ten zyskuje na znaczeniu, osiągając w 2024 roku 6,4 proc. udziału w rynku piwa. Wartość sprzedaży piw 0 proc. zbliżyła się do 2 miliardów złotych, co oznacza wzrost o prawie 250 milionów złotych w porównaniu do roku poprzedniego.
Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie, zaznacza, że piwa bezalkoholowe stały się alternatywą dla tradycyjnych napojów alkoholowych. Wzrost ich popularności wynika z inwestycji w nowoczesne technologie produkcji, które umożliwiają wytwarzanie piw całkowicie pozbawionych alkoholu.