Nowy trend na rynku przekąsek. Polacy sięgają po suszone owoce
Rynek przekąsek pomimo inflacji ma się bardzo dobrze. Rośnie ich sprzedaż ilościowa oraz wartość rynku - wynika z najnowszych danych Nielsena, opublikowanych przez "Rzeczpospolitą". Do przekąsek słodkich oraz słonych dołączają nowe, zdrowsze propozycje: suszone owoce i orzechy.
17.08.2023 | aktual.: 17.08.2023 10:46
Wielu Polaków nie wyobraża sobie wieczoru filmowego, czy spotkania z przyjaciółmi bez ulubionych przekąsek. Ostatnie badanie pokazujące, że sprzedaż chipsów była w ciągu ostatniego roku warta 2,6 mld zł. Polacy kochają także przekąski słodkie. Sam rynek ciastek jest wart blisko 3,6 mld zł - czytamy w "Rzeczpospolitej".
Na rynek jednak powoli trafiają również zdrowsze propozycje do schrupania: suszone orzechy i owoce, które zyskują uznanie konsumentów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Nowe trendy wśród przekąsek
Wysoka sprzedaż przekąsek słodkich oraz słonych utrzymuje się mimo inflacji. Nową propozycją na rynku są np. suszone chipsy.
Jak informuje na łamach dziennika Aleksandra Ośko-Woźniak z firmy "Rajpol" to sposób na wykorzystanie jabłek, których jest czołowym producentem w Polsce. Owocowe chipsy będą jeszcze wzbogacane o nowe smaki czy dodatki soków. Pierwsze wyniki sprzedaży pojawią się na jesień, ale jak wskazuje Ośko-Woźniak, producent jest dobrej myśli.
Rynek suszonych owoców jest wart około pół miliarda zł, natomiast orzechów i nasion 1,9 mld zł. W ostatnim roku wzrosła sprzedaż ilościowa tego typu przekąsek, co świadczy o ich rosnącej popularności. Analiza Nielsena pokazuje także, że bardzo dynamicznie rozwija się także rynek musów owocowych, których wartość sprzedaży osiągnęła 150 mln zł - czytamy w "Rzeczpospolitej".
Przekąski słone i słodkie dalej królują
Mimo drożyzny, Polacy dalej chętnie sięgają po klasykę wśród przekąsek, czyli chipsy ziemniaczanych. Sprzedaż w ciągu roku (liczonego do końca czerwca 2023 r.) wzrosła o 0,8 proc. - czytamy w "Rzeczpospolitej".
Nie inaczej jest w przypadku przekąsek słodkich. Rynek samych ciastek jest wart blisko 3,6 mld zł, natomiast batonów czekoladowych - 1,9 mld zł. Ciekawie prezentuje się rynek batonów musli, które w tym roku podwoiły swoją wartość do 440 mln zł.