Odpowiedzialne picie piwa na rockowych festiwalach

Browary prześcigają się w sponsorowaniu imprez rockowych, bo dla nich to okazja nie tylko do sprzedaży dużych ilości piwa, ale też do promocji swoich marek. Pić można jednak tylko odpowiedzialnie.

Czasy dla pubów nie są lekkie
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Grupa Żywiec ma swojego Openera, a Kompania Piwowarska pod hasłem „Nie kupuj alkoholu małolatom. Daj im posłuchać muzyki. Żyj odpowiedzialnie” będzie promowała odpowiedzialne spożycie alkoholu podczas tegorocznego Przystanku Woodstock. Kierowcom będą rozdawane specjalne naklejki przypominające, żeby nie wsiadać za kierownicę po alkoholu. Chętni będą mogli również sprawdzić swój poziom promili profesjonalnym, policyjnym alkomatem. Kompania Piwowarska przeprowadziła również szkolenia dla sprzedawców alkoholu tak, aby uniknąć sytuacji kupowania alkoholu przez osoby nieletnie.

_ Producent Lecha gości na Przystanku Woodstock od lat. Jego przedstawiciele prowadzą działania zapobiegające nadużywania alkoholu szczególnie przez ludzi młodych, którzy stanowią większość festiwalowej publiczności. Dlatego działania Kompanii Piwowarskiej są dla nas ważne, uzupełniają funkcję społeczną festiwalu _ – mówi Jurek Owsiak, szef Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy organizującej festiwal.

„Podczas przeprowadzonych kontroli nie stwierdzono ani jednego przypadku, by osoba nieletnia kupiła alkohol”, czytamy w ubiegłorocznym raporcie przygotowanym dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. „Podchodzenie do roll-baru, by kupić piwo z wyciągniętym dowodem osobistym to na Woodstocku standard”, mówią stali bywalcy festiwalu.

_ Chcemy, by młodzież nie sięgała po alkohol i nie otrzymywała pomocy dorosłych w nabywaniu piwa, a jednocześnie, aby młodzi ludzie nie narażali się na negatywne skutki nadmiernego lub nieodpowiedzialnego picia alkoholu _ – wyjaśnia Paweł Kwiatkowski, dyrektor ds. korporacyjnych i rzecznik prasowy Kompanii Piwowarskiej.

Po raz pierwszy w 15-letniej historii festiwalu Lech Premium został sponsorem tegorocznego Przystanku Woodstock. Specjalnie z myślą o festiwalowej publiczności przygotował pierwszą w Polsce nowoczesną puszkę z kolorowym nadrukiem w postaci zdjęcia. Puszka będzie dostępna w limitowej wersji już pod koniec lipca na festiwalu. Marka Lech ufundowała także nagrodę w konkursie Fabryki Zespołów oraz sfinansowała 1,5 tysiąca billboardów zapowiadających Festiwal.

Wybrane dla Ciebie

Zamienią ulicę w deptak? Mieszkańcy mają dość nocnych rajdów
Zamienią ulicę w deptak? Mieszkańcy mają dość nocnych rajdów
Gminy zmieniają zasady segregacji odpadów. Koniec z "za darmo"
Gminy zmieniają zasady segregacji odpadów. Koniec z "za darmo"
Lotnisko w Radomiu pustoszeje. W zimę tylko jeden kierunek
Lotnisko w Radomiu pustoszeje. W zimę tylko jeden kierunek
Zamykają sklep za sklepem. Słynna szwedzka sieć znika w oczach
Zamykają sklep za sklepem. Słynna szwedzka sieć znika w oczach
Jazda autobusami za darmo. Chcą, by mieszkańcy porzucili samochody
Jazda autobusami za darmo. Chcą, by mieszkańcy porzucili samochody
Ile sklepów może jeszcze otworzyć Żabka? Padła liczba
Ile sklepów może jeszcze otworzyć Żabka? Padła liczba
Legalizacji nie będzie. Pismo z rządu nie pozostawia wątpliwości
Legalizacji nie będzie. Pismo z rządu nie pozostawia wątpliwości
Tony jagód z Ukrainy jechały do Polski. Oto co wykryły służby
Tony jagód z Ukrainy jechały do Polski. Oto co wykryły służby
Polak wygrał w Eurojackpot. Oto gdzie kupił szczęśliwy kupon
Polak wygrał w Eurojackpot. Oto gdzie kupił szczęśliwy kupon
Ciąg dalszy afery z Allegro. Wpis krąży po internecie. Firma komentuje
Ciąg dalszy afery z Allegro. Wpis krąży po internecie. Firma komentuje
Rząd bierze się za kolejny alkohol. Producenci krytykują wzrost akcyzy
Rząd bierze się za kolejny alkohol. Producenci krytykują wzrost akcyzy
Masz stare dokumenty z czasów PRL? Mogą być warte 20 tys. zł
Masz stare dokumenty z czasów PRL? Mogą być warte 20 tys. zł