WAŻNE
TERAZ

Tusk po rozmowach z liderami Europy. "Wsparcie obrony powietrznej"

Odpowiedzialność społeczna Grupy TP - raport CSR 2007-2010

Walka z wykluczeniem cyfrowym, bezpieczeństwo korzystania z nowych technologii
oraz minimalizowanie wpływu działalności firmy na środowisko naturalne - to
najważniejsze wyzwania społeczne, które stoją przed Grupą TP i całą branżą
telekomunikacyjną – wynika z opublikowanego właśnie Raportu CSR Grupy TP za lata
2007 - 2010. Raport został opracowany w oparciu o międzynarodowe standardy GRI
i zweryfikowany przez niezależnego audytora.

Obraz
Źródło zdjęć: © Telekomunikacja Polska

Grupa TP jest jedną z kilkunastu firm w Polsce, które raportują swoje działania z zakresu odpowiedzialnego biznesu i jako pierwsza w Polsce w 2006 roku wydała raport CSR zgodny z międzynarodowymi standardami GRI.

- W naszym raporcie pokazujemy, co znaczy dla nas odpowiedzialny biznes. To biznes prowadzony zgodnie z wartościami etycznymi, odpowiadający na problemy społeczne, które jako operator telekomunikacyjny możemy pomóc rozwiązać, a także szacunek dla środowiska naturalnego - powiedział Maciej Witucki, prezes Grupy TP - Największym wyzwaniem dla nas jest walka z wykluczeniem cyfrowym, którą rozumiemy zarówno jako budowanie infrastruktury, ale też edukację, pokazywanie jak z nowych technologii korzystać mądrze, bezpiecznie, z korzyścią dla rozwoju społeczno-gospodarczego. Zdajemy sobie sprawę z tego, że oczekiwania wobec Grupy TP są większe niż wobec innych firm telekomunikacyjnych, dlatego też robimy więcej niż inni – dodał.

- Raport społeczny przygotowany przez Telekomunikację Polską bardzo kompleksowo pokazuje wpływ społeczny i ekologiczny firmy. Jego największym atutem jest widoczny głos interesariuszy, którzy komentują i wypowiadają się na temat poszczególnych działań. To cenny materiał nie tylko dla inwestorów, ale przede wszystkim dla pracowników i klientów, którzy mogą dowiedzieć się o wielu społecznie pożytecznych inicjatywach Grupy TP – mówi Mirella Panek – Owsiańska, prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Odpowiedzialny biznes telekomunikacyjny to m.in. budowanie infrastruktury szerokopasmowej na terenach tzw. białych plam internetowych. W ramach Porozumienia z UKE takimi inwestycjami objętych jest 68 gmin znajdujących się na obszarach białych plam. To także udział w projektach budowy infrastruktury dofinansowanych z funduszy UE w województwach lubuskim i pomorskim. Dwie trzecie kosztów pokrywa z własnych środków TP, a sieci te będą mogły być wykorzystywane przez wszystkich operatorów.

Odpowiedzialność to także działania edukacyjne na temat bezpieczeństwa w internecie dla dzieci i nauczycieli w ramach Edukacji z Internetem TP czy preferencyjne warunki korzystania z internetu dla szkół i bibliotek, a także promowanie twórczego wykorzystanie nowoczesnych technologii w edukacji czy promowaniu kultury (Akademia Orange)
.

Grupa TP realizuje też działania niwelujące bariery w dostępie do technologii telekomunikacyjnych. Oferuje m.in. ulgi dla osób niepełnosprawnych oraz abonament dla osób znajdujących się w trudnej sytuacji finansowej. Wspólnie z naukowcami z Politechniki Łódzkiej firma opracowała aplikację b-Link (umożliwiającą obsługę komputera osobom niepełnosprawnym ruchowo za pomocą mrugnięć powiekami), która jest bezpłatnie udostępniona w internecie oraz usługę Asystent NN ułatwiającą korzystanie z telefonu komórkowego osobom niewidzącym, niedowidzącym i starszym.

By zmniejszyć wpływ działalności firmy na środowisko naturalne, firma prowadzi projekt Green IT pozwalający ograniczyć energię potrzebną do działania serwerów czy innej infrastruktury technicznej. Grupa TP wprowadza też elektroniczny obieg dokumentów w kontaktach z pracownikami (elektroniczne wnioski o delegacje, rozliczanie podróży służbowych, e-PITy) oraz kontrahentami (możliwość przeprowadzenia całego procesu zamówień poprzez system elektroniczny EDI). Promuje też wśród klientów korzystanie z e-faktury – na to rozwiązanie zdecydowało się już ok. 1,8 milionów klientów Grupy TP. To 17 mln kopert i 36 mln kartek papieru rocznie mniej.

Wybrane dla Ciebie

Porażka systemu kaucyjnego? Polacy zabrali głos
Porażka systemu kaucyjnego? Polacy zabrali głos
Polskie lotnisko zamknięte na 3 miesiące? Szykuje się na "plan B"
Polskie lotnisko zamknięte na 3 miesiące? Szykuje się na "plan B"
Masowe zwolnienia w Łodzi. "Firma odwróciła się plecami"
Masowe zwolnienia w Łodzi. "Firma odwróciła się plecami"
Rosyjskie drony w Polsce. Terytorialsi w gotowości. Co z pracą?
Rosyjskie drony w Polsce. Terytorialsi w gotowości. Co z pracą?
Media w Rosji o dronach w Polsce. Skandaliczne zdania o Rzeszowie
Media w Rosji o dronach w Polsce. Skandaliczne zdania o Rzeszowie
Rosyjskie drony spadły w Polsce. Lokalni przedsiębiorcy komentują
Rosyjskie drony spadły w Polsce. Lokalni przedsiębiorcy komentują
Nie pojechali na wakacje. Domagają się 29 tys. zł odszkodowania
Nie pojechali na wakacje. Domagają się 29 tys. zł odszkodowania
Zamknięcie granicy z Białorusią. Ci przedsiębiorcy mają z tym problem
Zamknięcie granicy z Białorusią. Ci przedsiębiorcy mają z tym problem
Setki milionów długów. Ogromny problem sezonowej gastronomii
Setki milionów długów. Ogromny problem sezonowej gastronomii
Senior wciąż nie daje znaku. Rodzina oskarża dom pomocy
Senior wciąż nie daje znaku. Rodzina oskarża dom pomocy
Przymrozki zdemolowały polskie sady. "Tanio nie będzie"
Przymrozki zdemolowały polskie sady. "Tanio nie będzie"
Takie ryby jechały do nas z Rosji. Natychmiastowa reakcja służb
Takie ryby jechały do nas z Rosji. Natychmiastowa reakcja służb