Odszkodowania za nadmierny hałas z lotniska. Wnioski zostaną rozpatrzone do końca roku
Początkowo port finansował uszczelnienie okien, ale teraz przekazuje gotówkę na konto właścicieli.
12.10.2015 | aktual.: 15.10.2015 10:00
Do końca roku lotnisko Chopina w Warszawie rozpatrzy wszystkie wnioski, które dotyczą nadmiernego hałasu. Kilka lat temu wojewoda mazowiecki ustanowił wokół lotniska tak zwaną strefę ograniczonego użytkowania. Właściciele domów i mieszkań, które znalazły się w tej strefie mają prawo do zadośćuczynienia.
Początkowo port finansował uszczelnienie okien, ale teraz przekazuje gotówkę na konto właścicieli. Rzecznik portu Przemysław Przybylski mówi, że procedura jest bardzo prosta.
Po sprawdzeniu wniosku od strony formalnej, przedstawiciele PPL spotykają się z właścicielem mieszkania lub domu i mierzą wielkość okien w nieruchomości. Na tej podstawie wyliczana jest wysokość odszkodowania. Jeśli właściciel zgadza się na proponowaną wysokość, podpisywana jest ugoda i na jej postawie dochodzi do wypłaty pieniędzy.
W sumie do dyrekcji lotniska wpłynęło 5 tysięcy wniosków, z czego przyjęto pięćset. Port lotniczy Chopina w Warszawie to największe lotnisko w Polsce. Rocznie obsługuje ponad 120 milionów pasażerów.