Odzieżowy gigant otworzy kolejne sklepy w Polsce. Oto lokalizacje
Irlandzka sieć odzieżowa Primark rozpycha się na polskim rynku. Po wejściu na rynek w 2020 r. i uruchomieniu siedmiu sklepów, firma zapowiada otwarcie kolejnych trzech placówek do 2027 r. Wartość inwestycji to ponad 25 mln euro.
Sieć Primark zadebiutowała w Polsce w 2020 r., kiedy to w sierpniu otworzyła pierwszy sklep w warszawskiej Galerii Młociny. Na przestrzeni kilku lat otworzyła kolejne sześć placówek: w Poznaniu, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Łodzi oraz Bydgoszczy.
Primark otworzy w Polsce trzy kolejne sklepy
W najbliższych latach sieć planuje otworzyć w Polsce trzy nowe sklepy: w Felicity w Lublinie, Atrium Biała w Białymstoku oraz w centrum handlowym Promenada w Warszawie. Otwarcia zaplanowano na lata finansowe 2025/2026 i 2026/2027.
Nowe lokalizacje zwiększą łączną liczbę sklepów Primark w kraju do 10. Powierzchnia handlowa powiększy się o ponad 25 proc.
Jak podano w oficjalnym komunikacie, łącznie przybędzie prawie 8 tys. mkw. przestrzeni handlowej, a także powstanie 400 nowych miejsc pracy.
– Rozwój naszej działalności w regionie Europy Środkowo-Wschodniej nieustannie jest dla nas kluczowym priorytetem, a my nie zamierzamy zwalniać tempa. Polska to dla nas strategiczny rynek, na którym Primark stale poszerza swoją obecność. Zaledwie 4 lata po otwarciu pierwszego sklepu zbudowaliśmy silny biznes z lojalną i rosnącą bazą klientów – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Maciej Podwojski, Head of Primark CEE.
450 sklepów na całym świecie
Primark to irlandzka firma założona w 1969 r. Sklepy oferują odzież, jak również kosmetyki, artykuły wyposażenia domu i akcesoria.
Na koniec 2024 r. Primark miał 16 sklepów na sześciu rynkach Europy Środkowo-Wschodniej: w Polsce (7 sklepów), Czechach (3 sklepy), Rumunii (3 sklepy), Słowacji (1 sklep), Słowenii (1 sklep) i na Węgrzech (1 sklep). Na całym świecie Primark posiada obecnie 450 sklepów.