Ograniczenie reklam słodyczy i przekąsek dla dzieci
Prawie 70 proc. dzieci w Polsce ulega reklamowym pokusom i domaga się od rodziców słodyczy, które zobaczyły w reklamach.
25.01.2010 16:26
Biorąc pod uwagę te dane poseł PO Jan Rzymełka chce, by ograniczyć emisję reklam słodyczy i przekąsek oraz by kontrolować zawarte w nich treści. Poseł informuje, że wśród polskich nastolatków w wieku 13-15 lat nadwagę ma 9 proc., a otyłych jest 4,5 proc. Winne są reklamy emitowane w telewizji, radiu, prasie, internecie i na billboardach. Nakłaniają do zakupu chipsów, batoników, słodkich napojów i innej niezdrowej żywności. A dzieci i młodzież są bardziej podatne na wpływ reklamy niż dorośli. Jako przykład ograniczenia reklam kierowanych do dzieci poseł podaje Szwecję.
Za ograniczeniem reklam kierowanych do dzieci jest też Unia Europejska. Badania zachowań konsumenckich dzieci w wieku 3-6 lat z Polski, Danii oraz Włoch wykazały duży wpływ reklam na ich zachowania.
JS