OLT Express to dowód bandytyzmu w usługach

Szef Polskiego Związku Organizatorów Turystyki krytykuje właścicieli OLT Express. – Słowo bandytyzm jest na miejscu, skoro jednego dnia mówią, że przewozy czarterowe są niezagrożone, a następnego dnia je odwołują – uważa Krzysztof Piątek, prezes Polskiego Związku Organizatorów Turystyki. – To pogarda dla klientów i prawa. I dlatego – jego zdaniem – sprawą i właścicielem, firmą Amber Gold, powinny zająć się służby specjalne.

Obraz
Źródło zdjęć: © PAP

Szef Polskiego Związku Organizatorów Turystyki i były prezes Neckermann Polska nie szczędzi mocnych słów krytyki, oceniając zamieszanie wokół linii lotniczych OLT Express, jak i sam fakt ich bankructwa. Jego zdaniem kłopoty przewoźnika nadszarpnęły dobry wizerunek rynku transportu lotniczego i zaszkodziły całej branży turystycznej.

– Przypadek upadłości przewoźnika czarterowego OLT Express jest dowodem bandytyzmu w usługach – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Krzysztof Piątek. – Uważam, że słowa typu bandytyzm są jak najbardziej na miejscu, skoro jednego dnia mówią, że przewozy czarterowe są niezagrożone, a następnego dnia czy nocy informują organizatorów turystyki, że nie będą latać i ogłaszają upadłość.

To spowodowało, że we wtorek biura podróży musiały w ciągu kilku godzin wdrożyć plany zastępcze i znaleźć czartery dla kilkuset osób, które utnęły na lotniskach oczekując na wylot lub powrót z wakacji.

– Z pogardą dla klienta, z pogardą dla prawa narazili tysiące ludzi na koczowanie na lotniskach zamiast wypoczywania na plaży. Narazili tysiące ludzi na niepokój, co się stanie z ich pieniędzmi i z planami podróży – podkreśla Krzysztof Piątek.

Oni, czyli właściciele głównego inwestora, firmy Amber Gold.

– Oni to na pewno czynili świadomie – uważa prezes PZOT. – To są naganne praktyki, które wymagają zaangażowania CBŚ i innych służb, które powinny przede wszystkim zatrzymać właścicieli Amber Gold do czasu wyjaśnienia, jakie pobudki nimi kierowały.

W jego opinii, ten przykład pokazuje, że dla dobra branży turystycznej i przede wszystkim jej klientów, należy zrobić na rynku porządek.

– Należy wyeliminować możliwość prowadzenia tej działalności przez nieuczciwych ludzi – mówi Krzysztof Piątek.

Prezesa PZOT zastanawia się przy okazji, dlaczego Urząd Lotnictwa Cywilnego, sprawujący pieczę nad rynkiem lotniczym w Polsce, dopuścił do niego firmę o marnej, jego zdaniem, reputacji. Jak dodaje, o problemach OLT wiadomo było nie od dziś.

– To była opinia znana od miesięcy, że mamy do czynienia ze spiralą, piramidą finansową, której finałem będzie upadłość – przewiduje Krzysztof Piątek.

Jak podkreśla w komunikacie Urząd Lotnictwa Cywilnego, spółki OLT Express Regional i OLT Express Poland były pod stałym nadzorem urzędników, zarówno pod względem bezpieczeństwa wykonywania operacji lotniczych, jak i pod względem finansowym.

– Należy podkreślić, że ULC dokonuje weryfikacji sytuacji finansowej tylko i wyłącznie przewoźnika (nie zaś pochodzenia środków finansowania) – czytamy w komunikacie. – Do Urzędu nie wpływały jakiekolwiek informacje o problemach w bieżącym, finansowym funkcjonowaniu przewoźników. Po powzięciu takich informacji od kontrahentów i samych przewoźników z grupy OLT, Urząd zawiesił im koncesję.

O kłopotach linii lotniczych OLT zrobiło się głośno pod koniec lipca. Władze spółki, która zadebiutowała na polskim rynku w kwietniu tego roku, poinformowały o przejściowych – ich zdaniem – problemach finansowych. Zapowiedziały redukcję liczby krajowych połączeń regularnych.

W ubiegłym tygodniu ostatecznie całkowicie zawiesiły loty krajowe, informując jednocześnie o złożeniu w sądzie wniosku o upadłość linii OLT Express Regional. Kilka dni później los siostrzanej spółki podzieliła firma OLT Express Poland, świadcząca loty czarterowe. I w tym przypadku zakończyło się ogłoszeniem bankructwa.

Źródło artykułu: Newseria

Wybrane dla Ciebie

Chcą likwidacji tych monet. Petycja trafiła do prezydenta
Chcą likwidacji tych monet. Petycja trafiła do prezydenta
Duża zmiana w OC. Kierowcy się ucieszą
Duża zmiana w OC. Kierowcy się ucieszą
Porażka systemu kaucyjnego? Polacy zabrali głos
Porażka systemu kaucyjnego? Polacy zabrali głos
Polskie lotnisko zamknięte na 3 miesiące? Szykuje się na "plan B"
Polskie lotnisko zamknięte na 3 miesiące? Szykuje się na "plan B"
Masowe zwolnienia w Łodzi. "Firma odwróciła się plecami"
Masowe zwolnienia w Łodzi. "Firma odwróciła się plecami"
Rosyjskie drony w Polsce. Terytorialsi w gotowości. Co z pracą?
Rosyjskie drony w Polsce. Terytorialsi w gotowości. Co z pracą?
Media w Rosji o dronach w Polsce. Skandaliczne zdania o Rzeszowie
Media w Rosji o dronach w Polsce. Skandaliczne zdania o Rzeszowie
Rosyjskie drony spadły w Polsce. Lokalni przedsiębiorcy komentują
Rosyjskie drony spadły w Polsce. Lokalni przedsiębiorcy komentują
Nie pojechali na wakacje. Domagają się 29 tys. zł odszkodowania
Nie pojechali na wakacje. Domagają się 29 tys. zł odszkodowania
Zamknięcie granicy z Białorusią. Ci przedsiębiorcy mają z tym problem
Zamknięcie granicy z Białorusią. Ci przedsiębiorcy mają z tym problem
Setki milionów długów. Ogromny problem sezonowej gastronomii
Setki milionów długów. Ogromny problem sezonowej gastronomii
Senior wciąż nie daje znaku. Rodzina oskarża dom pomocy
Senior wciąż nie daje znaku. Rodzina oskarża dom pomocy