Oponix.pl zmieni nazwę na Motoricus, za 3 lata chce mieć 50 pkt serwisowych

21.04. Warszawa (PAP) - Motoryzacyjna grupa Oponix.pl po ostatnich przejęciach planuje zmienić nazwę na Motoricus. Grupa planuje też w ciągu trzech lat zwiększyć liczbę punktów...

21.04.2010 | aktual.: 21.04.2010 13:23

21.04. Warszawa (PAP) - Motoryzacyjna grupa Oponix.pl po ostatnich przejęciach planuje zmienić nazwę na Motoricus. Grupa planuje też w ciągu trzech lat zwiększyć liczbę punktów serwisowych fast fit do 50 z obecnych pięciu i w 2012 roku zakończyć budowę nowego centrum logistyczno-magazynowego - poinformował na spotkaniu z dziennikarzami Witold Gazda, członek zarządu Oponix.pl.

14 maja odbędzie się walne zgromadzenie akcjonariuszy Oponix.pl, którzy mają podjąć uchwałę o zmianie nazwy na Motoricus, a także o emisji 16,72 mln akcji dla akcjonariuszy przejętych w marcu spółek.

Na razie Oponix.pl koncentruje się na wdrożeniu w Grupie nowej struktury zarządzania, która pozwoli na uzyskanie założonych efektów synergii, ale do połowy 2011 roku, a być może w pierwszym kwartale, planuje przejść z NewConnect na rynek regulowany warszawskiej giełdy, a z emisji akcji pozyskać 11-15 mln zł.

Gazda powiedział, że środki z emisji zostaną przeznaczone głównie na budowę centrum logistyczno-magazynowego. Budowa mogłaby zakończyć się w ciągu dziewięciu miesięcy od pozyskania środków. Pieniądze z emisji spółka przeznaczy też na rozwój sieci serwisów samochodowych fast fit.

"Od momentu pozyskania środków planujemy, że to nie będzie więcej niż dziewięć miesięcy, ale ostateczny termin jest uzależniony od emisji, która jest planowana na pierwszą połowę 2011 roku. Chcemy pozyskać 11-15 mln zł, i ok. 60-70 proc. środków przeznaczyć na centrum logistyczne, a pozostałe 30 proc. na fast fit i platformy B2B i B2C" - powiedział Gazda.

"Mamy obecnie pięć punktów fast fit, a w ciągu trzech lat ma być 50 takich punktów, z czego punkty własne będą stanowić mniejszą część, a ok. 90 proc. to będą punkty franczyzowe" - dodał.

Oponix.pl w marcu podpisał umowę kupna 100 proc. udziałów w spółce Grist99 Sp. z o.o. od podmiotów inwestycyjnych Xaralax Ltd. i Perdi Ltd., tym samym przejmując 100 proc. udziałów w spółce Aaltonen, 100 proc. udziałów w Motoricus.com, 50 proc. udziałów w Motoricus Motor Sport oraz 33 proc. udziałów w HBZ.

Skonsolidowane przychody nowej Grupy po pierwszych 12 miesiącach od połączenia, czyli na koniec marca 2011 roku wyniosą 40 mln zł, a zysk netto ok. 2,5 mln zł.

Działalność nowo utworzonej Grupy Oponix.pl koncentrować się będzie na dwóch głównych specjalizacjach: motoryzacyjnej i marketingowej.

Spółka Aaltonen zajmuje się dystrybucją opon i felg oraz innych produktów motoryzacyjnych i posiada własne platformy sprzedaży B2B. Spółka prowadzi sieć serwisów typu fast fit.

Spółka Motoricus.com specjalizuje się w sprzedaży opon i felg oraz innych produktów motoryzacyjnych po przez platformy internetowe B2C.

Firma Grist99 wyspecjalizowała się w produkcji druków reklamowych, co obecnie stanowi główną część działalności przedsiębiorstwa.

Motoricus Motor Sport powstała w 2010 roku, a jej celem, poza prowadzeniem własnego teamu sportowego, jest dystrybucja samochodowych akcesoriów sportowych oraz obsługa, wypożyczanie i budowa samochodów sportowych. Spółka HBZ działa na rynku od 1996 roku i specjalizuje się w usługach z zakresu internetu, e-commerce, e-marketingu, e-PR.

Po majowej emisji 16,72 mln akcji dla akcjonariuszy przejętych spółek, kapitał akcyjny Oponix.pl będzie dzielił się na 19,76 mln akcji, a głównymi akcjonariuszami będą: Perdi Ltd. (77,02 proc. akcji), Xaralax Ltd. (7,59 proc.), Aaltonen (4,65 proc.), Veno 3,84 proc. oraz Blumerang PRE IPO (1,46 proc.)(PAP)

bas/ asa/

Źródło artykułu:PAP
handelgiełdainformatyka
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)