Orange Polska utrzyma dużą aktywność marketingową, co może wpłynąć na rentowność
Warszawa, 27.07.2015 (ISBnews) - Orange Polska nie przewiduje osłabienia konkurencji w II półroczu, więc utrzyma dużą aktywność marketingową, co może wpłynąć na rentowność, poinformował członek zarządu ds. finansów Maciej Nowohoński.
27.07.2015 17:45
"W II kw. osiągnęliśmy solidne wyniki finansowe. Niższy rok-do-roku wzrost przychodów ze sprzedaży sprzętu telefonii komórkowej został w dużej mierze zrównoważony przez przychody z projektów infrastrukturalnych i usług ICT. Nasilone działania marketingowe odbiły się na EBITDA, ale przyczyniły się do wyraźnej poprawy wyników komercyjnych w segmencie mobilnym" - powiedział Nowohoński, cytowany w komunikacie.
Zaynaczył, że zgodnie z zapowiedziami z lutego, nasilono działania w zakresie zbycia nieużywanego majątku, co poprawiło generowane przepływy pieniężne.
"Ponieważ nie przewidujemy osłabienia konkurencji w drugim półroczu, utrzymamy dużą aktywność marketingową, co może wpłynąć na rentowność. Zgodnie z planem całorocznym, przepływy pieniężne w pozostałej części roku będą niższe (rok-do-roku), przede wszystkim ze względu na presję na EBITDA i wyższe nakłady inwestycyjne związane z rozbudową sieci światłowodowej" - dodał członek zarządu ds. finansów.
Organiczne przepływy pieniężne wyniosły 379 mln zł w II kw. (wobec 325 mln zł rok wcześniej), a w efekcie 531 mln zł narastająco w I półroczu, co jest zgodne z celem całorocznym, podano w informacji.
"Wzrost przepływów pieniężnych w ujęciu rocznym wynikał przede wszystkim z niższego o 46 mln zł wypływu środków pieniężnych na nakłady inwestycyjne oraz wyższych o 53 mln wpływów netto ze sprzedaży aktywów. Z drugiej strony, na przepływy pieniężne niekorzystnie wpłynął wzrost zapotrzebowania na kapitał obrotowy o 47 mln zł ze względu na niższą korzystną zmianę stanu zobowiązań handlowych (co wynikało ze wzrostu rok-do-roku płatności za telefony komórkowe zakupione w I kw.)" - czytamy w komunikacie.
Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to wiodący dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii stacjonarnej, dostępu do internetu, telewizję oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP), a także świadczy usługi telefonii komórkowej, w tym usługi trzeciej generacji w standardzie UMTS oraz usługi oparte na technologii CDMA.
(ISBnews)