Outlety Biedronki. W tych sklepach sieć wyprzedaje swoje produkty

W 8 miastach w kraju, Jeronimo Martins Polska, właściciel portugalskiej sieci Biedronka prowadzi swoje outlety. Nazywają się Towaroteka. Sklepy oferują artykuły przemysłowe, których nie sprzedano w popularnym dyskoncie. Nadwyżki magazynowe i pozostałości po akcjach specjalnych są tam wystawiane na paletach i sprzedawane w obniżonych cenach. Co kupimy w Towarotece? Głównie drobny sprzęt AGD, meble i artykuły tekstylne.

Outlety Biedronki. W tych sklepach sieć wyprzedaje swoje produkty
Źródło zdjęć: © Eastnews | Monkpress / East News
Mieszko Rozpędowski

05.02.2017 | aktual.: 08.02.2017 16:09

Koncepcja outletów Biedronki nie jest nowością. Sama idea ma blisko 10 lat. Jednak właściciele Biedronki nie chwalą się tymi lokalami. Sklepy nie są reklamowane, a mimo to, przyciągają wielu klientów.

Co jakiś czas na różnych forach pojawiają się zapytania internautów o zielony szyld, zwieszany w miejscu, gdzie wcześniej działała Biedronka. To właśnie Towaroteka. Najczęściej taki lokal w środku nie odbiega wyglądem od standardowej Biedronki. Różni się jednak nazwą, asortymentem i cenami.

Sklepy te są otwierane w lokalizacjach, w których właściciel portugalskiej sieci ma prawo do użytkowania nieruchomości przez pewien czas lub w miejscach, gdzie znajduje się Biedronka, ale gdzie można jeszcze wykorzystać dodatkową przestrzeń. Jak tłumaczą w rozmowie z WP przedstawiciele biura prasowego Jeronimo Martins Polska – "wolna powierzchnia służy zagospodarowaniu produktów przemysłowych, czyli tzw. non-food, które wcześniej były dostępne w ramach ofert specjalnych". To właśnie idea Towaroteki.

Część outletów jest mobilna – Biedronka ustawia swoje wyprzedażowe lokale np. w specjalnych namiotach przy sklepach lub wykorzystuje do tego celu nieruchomości, w których prawo do dzierżawy powoli się kończy.

"Rozwiązania pt. Towaroteka są więc dodatkowym sposobem na wykorzystanie powierzchni sprzedażowej i jednocześnie okazją, by zaoferować naszym klientom atrakcyjną ofertę wybranych produktów przemysłowych" – zachwala nam swój koncept Jeronimo Martins Polska.

Prosto z palety

Co sprzedaje Towaroteka? Asortyment tych placówek nie jest stały - zgodnie z ideą funkcjonowania outletów - zależy on od aktualnych stanów magazynowych. Biedronka ma ponad 2,7 tys. sklepów w całym kraju, a w każdym tygodniu wprowadza do oferty produkty przemysłowe z akcji tematycznych. Ich nadwyżki na paletach trafiają do Towaroteki.

W sklepach tych nie kupimy żywności, a m.in. drobny sprzęt AGD, meble, akcesoria, produkty dla dzieci, wybrane artykuły kosmetyczne i chemii gospodarczej oraz produkty dla zwierząt. Co cieszy się największym zainteresowaniem wśród klientów? - Głównie meble, elementy wyposażenia wnętrz, artykuły dziecięce i tekstylia – wylicza dla WP Jeronimo Martins Polska. Sieć podkreśla tu, że oferowane klientom w ramach outletu towary mają szczególnie atrakcyjne ceny.

Sprawdziliśmy przykładowe gazetki z 2016 r. W archiwalnych ofertach Towaroteki można było znaleźć np. nowy odkurzacz marki Electrolux przeceniony z 229 zł na 139 zł, kartę Micro SD z adapterem z 89 zł na 29 zł, tablet z 299 zł na 179 zł czy multiszlifierkę z akceroriami z 99 zł przecenioną na 59 zł.

W Polsce pod nazwą Towaroteka działa obecnie 8 stałych placówek. O otwarciu pierwszych wyprzedażowych Biedronek pisaliśmy trzy lata temu.Dziś znajdziemy je w Bartoszycach, Drzewicy, Gdańsku, Lublinie, Olsztynie, Olsztynku, Radomiu oraz w Szprotawie. Reszta sklepów pod tym szyldem jest mobilna.

Czy sieć planuje uruchomienie kolejnych tego typu sklepów w kraju? "Ze względów biznesowych nie udzielamy informacji odnośnie ewentualnych planowanych otwarć kolejnych placówek" – odpowiadają nam krótko przedstawiciele biura prasowego Jeronimo Martins Polska.

outletsiećBiedronka
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (245)