Trwa ładowanie...
d3ttsj7
23-03-2017 10:31

P&G: Globalne korporacje konkurują o pracowników, szukając ich na uczelniach

Warszawa, 23.03.2017 (ISBnews) - Najlepsze młode talenty coraz wcześniej szukają sposobów na przekucie wiedzy teoretycznej w praktyczne działania. Żeby ich przyciągnąć i zatrzymać w firmie, najwięksi globalni gracze inwestują w nich jeszcze na studiach - dzielą się z nimi swoim know-how i stawiają im biznesowe wyzwania, uważa talent manager w Europie Centralnej w koncernie Procter & Gamble Karolina Bartelak.

d3ttsj7
d3ttsj7

Żeby przyciągnąć najlepszych potencjalnych pracowników i zatrzymać w firmie, najwięksi globalni gracze inwestują w nich jeszcze na studiach - dzielą się z nimi swoim know-how i stawiają im biznesowe wyzwania, takie jak CEO Challenge, podkreśliła Bartelak w rozmowie z ISBnews.

Okres edukacji wyższej pozwala studentom przygotować się do wejścia na bardzo konkurencyjny rynek pracy. W ciągu kilku lat mają okazję poznać i zgłębić najważniejsze aspekty teoretyczne, ale, jak podkreśla prof. dr hab. Piotr Płoszajski ze Szkoły Głównej Handlowej, na tym etapie bardzo istotne jest również poznawanie ludzi, od których mogą uczyć się wartości istotnych w biznesie.

"Studenci potrzebują wzorców do naśladowania, osób, które nauczą ich praktycznej wiedzy, ale także pokażą wartości, na jakich opierają swoje działanie. Na studiach muszą się oni bowiem uczyć właściwego podejścia do życia zawodowego, co pozwoli im odpowiednio pokierować swoją karierą i podejmować ważne wybory w przyszłości. Właśnie takie inspiracje studenci powinni czerpać od osób na stanowiskach menedżerskich, w tym międzynarodowych korporacji takich, jak na przykład P&G, która ma długie tradycje w kształtowaniu liderów biznesu" - powiedział ISBnews Płoszajski.

Jak podkreśla koncern, taką szansę poznania inspirujących ludzi z dużym doświadczeniem w globalnej firmie daje inicjatywa P&G CEO Challenge. Najlepsi studenci z 28 krajów Europy mają okazję sprawdzić się w roli menedżera zarządzającego globalną marką, przynoszącą sprzedaż w wysokości ponad miliarda dolarów rocznie.

d3ttsj7

"Uczestnicy przekonają się, jak wprowadza się na rynek innowację od strony finansowej, logistycznej, a także budowania marki i zarządzania sprzedażą. W pierwszym etapie konkursu studenci muszą zarejestrować się na stronie www.pgceochallenge.eu, żeby przejść wstępną selekcję. Następnie należy rozwiązać zadanie biznesowe online, a najlepsi będą mieli okazję zaprezentowania swoich pomysłów przed kadrą kierowniczą P&G w Europie Centralnej podczas półfinałów w Warszawie, Pradze i Budapeszcie, które odbędą się 11-12 maja" - czytamy w komunikacie P&G.

Stawką finałowej rywalizacji, która odbędzie się w Genewie, jest wyjazd do Bostonu, gdzie zwycięzcy będą mogli przyjrzeć się codziennej pracy zespołu odpowiadającego za strategię marki w siedzibie głównej Gillette.

"Naszą rolą jest dać studentom możliwość uzupełnienia wiedzy zdobytej na studiach o umiejętności praktyczne, a także rozwinięcia tzw. umiejętności miękkich, które są kluczowe dla pracodawców. Uczestnicy CEO Challenge będą mieli okazję doskonalić je podczas programu, pracując zespołowo, biorąc odpowiedzialność za swoje decyzje, planując zadania w czasie. Efektem ich pracy będzie kompleksowa strategia wejścia innowacyjnej maszynki Gillette na rynek. Uczestników oceniać będzie jury złożone z wyższej kadry menedżerskiej Procter & Gamble" - wskazała Bartelak, odpowiedzialna za realizację konkursu CEO Challenge.

Wielu studentów nie jest w stanie pogodzić pracy w pełnym wymiarze z nauką. Właśnie dlatego udział w konkursie takim jak CEO Challenge jest dla nich doskonałą okazją do sprawdzenia się w środowisku biznesowym już na etapie wyższej edukacji. Tego typu doświadczenia mają wpływ na ich późniejsze decyzje zawodowe, oceniono w komunikacie.

d3ttsj7

"Programy takie, jak CEO Challenge, a także prowadzony we współpracy z P&G kurs Zarządzania Marką na SGH, z jednej strony pokazują studentom, jak myślą liderzy oraz jakimi wartościami się kierują, a z drugiej dają im możliwość pozyskania praktycznych umiejętności tworzenia spójnej wizji i strategii - podsumował prof. Płoszajski.

Procter & Gamble (P&G) to jedna z największych globalnych firm FMCG z portfelem ok. 50 marek. Prowadzi działalność w ok. 70 krajach, w tym w Polsce - od 1991 r.

Lesław Kretowicz

(ISBnews)

d3ttsj7
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3ttsj7