Pamapol i Agros Nova powalczą na rynku mrożonek
Na polskim rynku mrożonek dominuje Hortex, Hortino i Frosta, Ich pozycję chcą naruszyć Pamapol, D'aucy Polska i Agros Nova.
Krzysztof Półgrabia, prezes Pamapolu. mówi, że jego firma od lat przygotowywała zakłady do rozwoju produkcji wysokiej jakości mrożonek warzywnych i mrożonych dań gotowych. Dzięki tym inwestycjom mocniej wchodzi teraz na rynek pod marką Kwidzyn, a także pod markami sieci handlowych. Chce w ciągu dwóch lat wywalczyć w nim udział na poziomie 5-10 proc. w zależności od kategorii produktu.
Wygrywać chce nowymi opakowaniami i nowościami, jak np. mrożone warzywa sprzedawane w kartonikach.
Hortex z udziałami rynkowymi sięgającymi blisko 50 proc. wydaje się być na razie poza zasięgiem Pamapolu, jednak mniejsi gracze, tacy jak Hortino, Nordis, Chłodnia Olsztyn czy Frosta, mogą mieć powody do obaw.
Na rynek mrożonek weszły tez niedawno produkty francuskiej marki D'aucy, która stawia na zdrową żywność i poleca zestawy warzyw do przygotowania na parze. Jednym ze strategicznych kierunków rozwoju Agros Nova mają też być mrożonki, produkowane w ramach marki Łowicz.
Największą kategorią wśród mrożonek w Polsce są warzywa jednorodne (100 mln zł rocznej sprzedaży, mieszanki warzywne (również 100 mln zł sprzedaży rocznej), warzywa przetworzone (70 mln zł) i dania gotowe (20 mln zł).
Źródło: Puls Biznesu (JS)