PAP przydatnym, szybkim źródłem informacji dla analityków - MSLGroup
04.10. Warszawa (PAP) - Polska Agencja Prasowa to przydatne, szybkie źródło informacji niemal dla wszystkich analityków i jest agencją, z której najczęściej korzystają - wynika z...
04.10.2013 | aktual.: 04.10.2013 16:08
04.10. Warszawa (PAP) - Polska Agencja Prasowa to przydatne, szybkie źródło informacji niemal dla wszystkich analityków i jest agencją, z której najczęściej korzystają - wynika z ankiety przeprowadzonej przez MSLGroup Financial Communications Poland. W ankiecie tej wzięło udział 36 analityków z 13 domów maklerskich.
"W związku z szybkością przekazywania informacji analitycy często korzystają z agencji prasowych. Najbardziej przydatne według nich to Bloomberg i PAP, z którymi mają do czynienia niemalże wszyscy analitycy" - napisano w raporcie.
"Nieco niższe noty uzyskał Reuters. Wyniki naszej ankiety wskazują, że analitycy rzadko mają dostęp do obu zagranicznych agencji informacyjnych, a obok PAP zwykle korzystają z jednej z nich, z przewagą Bloomberga właśnie" - dodano.
Przeprowadzona przez MSLGroup ankieta pokazała, że media papierowe nie są dla analityków sporządzających rekomendacje najważniejszym miejscem pozyskiwania informacji o spółkach i choć, korzystają oni z codziennej prasy ekonomicznej to, jednak nie szukają w niej informacji bieżących.
"+W dobie internetu wydaje się, że rola prasy ekonomicznej powinna się nieco zmienić w kierunku ograniczenia +newsów+, które wcześniej każdy inwestor jest w stanie znaleźć w sieci, na rzecz zwiększenia liczby szerokich opracowań przekrojowych, najchętniej branżowych+ - uważa jeden z analityków, a pogląd ten nie jest odosobniony" - napisano w raporcie.
"Media papierowe powinny raczej iść w kierunku pogłębionych analiz, pozostawiając pogoń za najświeższymi informacjami agencjom prasowym czy portalom o tematyce giełdowej" - cytuje raport wypowiedź analityka.
W raporcie napisano, że analitycy, dla których szybkość pozyskania informacji jest niezbędna w codziennej pracy, właściwie w ogóle nie korzystają z portali zajmujących się tematami związanymi z gospodarką.
"Wynika to z faktu, że informacje pozyskują również szybko przy pomocy agencji prasowych, które przekazują często informacje już pogłębione i skomentowane przez dziennikarza specjalizującego się w określonym temacie, których w agencjach pracuje wielu i od lat" - napisano.
"Portale często pełnią wtedy rolę odtwórczą, a artykuły tam publikowane nie wnoszą istotnych informacji. Natomiast analitycy bardzo cenią sobie portale branżowe, które dla analityków są kopalnią wiedzy o sektorze i źródłem pomocnych danych" - dodano.
MSLGroup Financial Communications Poland jest częścią największej europejskiej sieci agencji wyspecjalizowanych w zakresie strategicznego doradztwa komunikacyjnego. (PAP)
seb/ gsu/ asa/