Papier toaletowy mocno drożeje. Ceny jeszcze wzrosną

Klienci muszą przygotować się na wyższe ceny papieru toaletowego. Już poszły w górę, ale dotąd praktycznie wszystkie sieci je ukrywały, stosując rabaty i obniżki.

Papier toaletowy mocno drożeje. Ceny jeszcze wzrosną
Źródło zdjęć: © East News | Piotr Kamionka/REPORTER
Paweł Orlikowski

15.07.2019 13:25

Sieci handlowe ukrywają realne ceny papieru toaletowego. Mają w tym swoją strategię, jest to jeden z najczęściej kupowanych produktów, a jego cena wpływa na wybór placówki. Jednak w najbliższym czasie trzeba spodziewać się podwyżki, na co zwracają uwagę eksperci Hiper-Com Poland i Grupy Mobilnej qpony-Blix.

- Produkowanie recyklingowego papieru toaletowego staje się coraz trudniejsze, ponieważ zmniejsza się liczba dostawców odpowiedniej makulatury. Kurczy się też rynek prasy drukowanej w Polsce. Dotychczas sprzedawcy i konsumenci mogli tego nie odczuwać, jednak niedawno jedno z wiodących wydawnictw podjęło decyzję o zamknięciu dwóch swoich drukarni. I to może mieć istotny wpływ na wzrost najniższych cen tego typu produktu – mówi Łukasz Jaskulski z Wytwórni Papieru Toaletowego EKO-KLAN, cytowany przez serwis "Monday News".

Na wzrost cen papieru toaletowego wpływ ma też m.in. wzrost kosztów produkcji, czego główną przyczyną są rosnące opłaty za prąd, ale też rosnące wymagania płacowe pracowników (w przeciwnym razie grożą nawet odejściem). Do tego rosnąca cena celulozy, z której to powstaje wysokogatunkowy papier toaletowy. - Z każdym rokiem rosną oczekiwania Polaków względem produktów codziennego użytku. Chcąc im sprostać, wytwórcy zwiększają koszty produkcji. Przez długi czas brali je na siebie, ale już nie są w stanie tego robić - wyjaśnia Łukasz Jaskulski.

W raporcie eksperci zaznaczyli, że w tym roku minimalne ceny promocyjne papieru toaletowego spadły średnio o 6 proc. 4-paki najbardziej potaniały w hipermarketach, 6-paki tylko w drogeriach i aptekach, a 8-paki wyłącznie w dyskontach. Za to maksymalne koszty zakupu w promocji wzrosły aż o 33 proc. To pokazuje, że mimo utrzymywania obniżek i rabatów na ten produkt, realne ceny papieru toaletowego rosną.

Jak dodano, w hipermarketach i największych sieciach handlowych wzrost cen nie jest widoczny, bo sklepy z tej kategorii składają duże zamówienia u dostawców, mogą więc wynegocjować dla siebie najlepsze warunki. To pozwala im na okresowe promowanie wybranych produktów w bardzo niskich cenach. Jednak w pozostałych kanałach sprzedaży widać mniejsze obniżki lub brak zmian.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

sieci handlowepapier toaletowyzakupy
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (113)