PBS/ Epower.pl: Co 9. gospodarstwo domowe chce zmienić dostawcę energii
Warszawa, 23.09.2014 (ISBnews) - Wśród gospodarstw domowych, które dotychczas nie zmieniły dostawcy energii elektrycznej 11% deklaruje chęć takiej zmiany, wynika z badań zrealizowanych przez PBS na zlecenie Epower.pl. Według danych Urzędu Regulacji Energetyki (URE), w ciągu 7 lat dostawce prądu zmieniło mniej niż 2% klientów indywidualnych.
23.09.2014 | aktual.: 23.09.2014 11:53
"Nasze najnowsze badania pokazują, że zmianą sprzedawcy prądu jest obecnie zainteresowane co dziewiąte gospodarstwo domowe. To odsetek bardzo zbliżony do krajów zachodnioeuropejskich, gdzie dostawcę energii elektrycznej po uwolnieniu rynku zmieniło od 7% do 10% klientów indywidualnych" - powiedział Vincent Lamort de Gail, prezes Empower Energy - właściciela marki Epower.pl, cytowany w komunikacie spółki.
Podkreślił, że wskaźnik osób chcących zmienić sprzedawcę prądu mógłby być w Polsce jednak znacznie wyższy, bo aż 79% gospodarstw domowych, które wciąż mają starą umowę z pierwotnym dostawcą energii elektrycznej, jest zainteresowanych oszczędnościami na prądzie.
"Zmiana sprzedawcy prądu może być doskonałym sposobem na realizację tego celu. Niestety, jak pokazują badania, konsumenci mają wiele obaw, które zniechęcają do zmiany sprzedawcy energii elektrycznej" - skonkludował prezes.
Epower.pl podał też w materiale, że "według szacunków URE do końca 2015 r. z możliwości zmiany sprzedawcy prądu ma skorzystać nawet 7% gospodarstw domowych w Polsce". W rezultacie w ciągu kilkunastu miesięcy dostawcę energii ma zmienić około 800 tys. gospodarstw domowych, podsumowała firma.
Epower.pl zaczął świadczyć usługi we wrześniu 2014 r. Jest pierwszym w Polsce sprzedawcą prądu wyłącznie przez internet. Firma kupuje prąd hurtowo i odsprzedaje detalicznie gospodarstwom domowym i firmom.
(ISBnews)