PCM liczy na dostawy 4,5 tys. samochodów do korporacji i 5 tys. do MSP w 2015 r.
Warszawa, 14.05.2015 (ISBnews) - Grupa Masterlease liczy na dostawę ok. 4,5 tys. samochodów do flot dla korporacji, kolejne ponad 5 tys. dostaw Masterlease zamierza zrealizować w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) w 2015 roku, poinformował członek zarządu i dyrektor handlowy Prime Car Management (PCM) Konrad Karpowicz.
14.05.2015 14:50
"Na przełomie roku 2014 i 2015 Grupa Masterlease wygrała szereg przetargów na dostawę flot samochodów do korporacji. To ok. 900 samochodów. Potencjał trwających przetargów, w których bierzemy udział lub w najbliższym czasie weźmiemy udział, szacujemy na kolejne 1 500 aut. Liczymy, że ten kanał to będzie ok. 4 500 pojazdów w 2015 roku. Kolejne ponad 5 000 dostaw Masterlease zamierza zrealizować w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw, gdzie jesteśmy zdecydowanym liderem" - powiedział Karpowicz, cytowany w komunikacie.
Jak podano, I kwartał Grupa Masterlease zamknęła zgodnie z planem. "Cieszy szczególnie, że był to jeden z najlepszych okresów w historii grupy pod względem przyrostu floty finansowanej. Wzrost liczby sfinansowanych samochodów wyniósł ponad 43%. Natomiast nasza całkowita flota zwiększyła się w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego o ponad 5%" - powiedział prezes Prime Car Management Jerzy Kobyliński, cytowany w komunikacie.
Na koniec I kwartału 2015 roku stan floty Grupy Masterlease wyniosła łącznie 24 353 samochody. Liczba samochodów sfinansowanych w tym okresie wyniosła 2 328, wobec 1621 aut rok wcześniej.
Zyskowność Grupy w I kwartale 2015 roku była nieco gorsza niż w analogicznym okresie 2014 roku. "Tego się spodziewaliśmy, podobnie zresztą postrzegają to analitycy, których konsensus wyników za I kwartał jest bardzo zbliżony do faktycznych rezultatów" - dodał członek zarządu i dyrektor finansowy Prime Car Management Jakub Kizielewicz, cytowany w komunikacie.
Jego zdaniem, nieco słabsze wyniki w poszczególnych segmentach są efektem wysokiej bazy w I kwartale 2014 roku, który był rekordowy. "Dużo wyższą marżę osiągnęliśmy natomiast na remarketingu, czyli odsprzedaży poleasingowych aut. Coraz więcej pojazdów sprzedajemy w detalu i to przynosi już efekty. Ten trend powinien zostać zachowany, zwłaszcza, że w Warszawie otworzyliśmy kolejny duży punkt sprzedaży" - wskazał Kizielewicz.
Jak podano w informacji, receptą na spadającą niezależnie od spółki marżę finansową będzie w Grupie Masterlease dalsze dynamiczne zwiększanie finansowanej floty.
"Wyższa liczba aut dostarczonych do klientów powinna w znacznym stopniu zrekompensować malejącą marżę jednostkową. Dlatego kładziemy tak silny nacisk na dalszy rozwój segmentu małych i średnich przedsiębiorstw oraz na udział w przetargach na floty korporacyjnej" - podsumował Kizielewicz.
Prime Car Management jest jednostką dominująca grupy kapitałowej działającej na rynku flotowym pod marką Masterlease. Spółka prowadzi działalność w zakresie leasingu pojazdów i zarządzania flotą. W skład grupy kapitałowej spółki wchodzą także spółki: Futura Leasing, Masterlease oraz Futura Prime.
Grupa Masterlease jest niezależnym podmiotem świadczącym w Polsce usługi leasingowe i usługi zarządzania flotą, tj. car fleet management (CFM). Grupa podaje, że pod względem liczebności floty pojazdów jest jednym z liderów na rynku usług zarządzania flotą w Polsce oraz jednym z wiodących podmiotów świadczących usługi leasingowe.
(ISBnews)