Pepco wycofuje się z tego kraju. Co ze sklepami sieci w Polsce?
Popularna w Polsce sieć sklepów wielobranżowych kończy swoją działalność w Austrii. W komunikacie poinformowano, co było przyczyną tej decyzji. Wiemy również, jak wpłynie ona na działalność Pepco w innych krajach Europy.
20.02.2024 06:31
Jak poinformowała giełdowa spółka w komunikacie, Pepco zdecydowała się na wycofanie z działalności w Austrii, gdyż nie przewiduje osiągnięcia przez austriacki rynek odpowiedniego poziomu zwrotu.
W ocenie Pepco, wyjście z rynku austriackiego poprawi sytuację kapitałową grupy oraz zyskowność w 2024 r., a także pozwoli jej się skupić na innych rynkach, na których możliwe będzie wypracowanie wyższych zwrotów.
Pepco wycofuje się z Austrii. Co ze sklepami w Polsce?
Polscy klienci Pepco nie mają o co się martwić. Jak wynika z informacji przekazanych przez sieć w komunikacie, decyzja o wycofaniu się z Austrii nie wpłynie na polski rynek.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Sprzedaje auta za miliony! "Tesli mi nie szkoda, traktuję ją jak lodówkę" - Robert Michalski #18
"Wyjście z Austrii nie wpłynie na dalszą realizację przez grupę na terenie Europy Zachodniej strategii skoncentrowanej na wzroście. Dzisiejszy komunikat nie ma też wpływu na działalność Pepco w innych krajach" - napisała spółka.
Grupa weszła do Austrii we wrześniu 2021 roku i obecnie posiada w tym kraju 73 sklepy marki Pepco.
Sytuacja finansowa Pepco uległa pogorszeniu
Jak pisaliśmy w WP Finanse, przychody grupy Pepco wyniosły w czwartym kwartale roku obrotowego 2022/2023 864 mln euro, co oznacza wzrost o 12,6 proc. rdr przy stałym kursie walutowym. Przychody Poundland Group wyniosły 577 mln euro, czyli wzrosły o 12,4 proc. Wzrost przychodów LFL Pepco Group wyniósł w czwartym kwartale 0,2 proc.
Jak podała spółka w komunikacie, przychody sieci Pepco w ujęciu LFL spadły o 2,4 proc. z uwagi na raportowaną wcześniej trudną sytuację dla handlu. Spadek przychodów nastąpił sierpniu i pogłębił się we wrześniu. Sprzedaż LFL Grupy Poundland wzrosła o 4,1 proc. w czwartym kwartale.
Andy Bond, przewodniczący wykonawczy Grupy Pepco przyznał, że w ostatnim kwartale sytuacja handlowa na rynkach, na których działa Pepco, uległa znacznemu pogorszeniu, zwłaszcza w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie odnotowano słabszą sprzedaż, niższą niż zakładano marżę brutto i wyższe koszty, co poskutkowało niższym poziomem rentowności na głównych rynkach. Prezes Andy Bond zaznaczył wówczas, że stawia na wdrożenie bardziej ukierunkowanego planu wzrostu na rynkach, na których istnieje sieć i przyspieszenie przekształcenia grupy w jedną, zintegrowaną firmę.