Trwa ładowanie...
d3t3pqo
handel
09-02-2010 13:24

PepsiCo przechodzi na stronę zdrowej żywności

PepsiCo wprowadzi na rynek nowe przekąski i inne produkty. Chce umocnić swoją pozycję lidera, zmienić skład produktów na bardziej zdrowy oraz zainwestować w badania.

d3t3pqo
d3t3pqo

PepsiCo kontynuuje zmiany swoich produktów w ramach Frito Lay, dostosowując ofertę do rosnących oczekiwań konsumentów w dziedzinie zdrowia i walorów dietetycznych. W 2010 roku firma zainwestuje ponad 20 milionów euro w budowę centrum badawczego w Hamburgu, którego zadaniem jest opracowywanie nowych receptur przekąsek na potrzeby rynku europejskiego.

- Jako wiodący światowy producent żywności i napojów chcemy oferować konsumentom coraz bardziej nowoczesne produkty – powiedziała Małgorzata Skonieczna, dyrektor external communications w europejskim oddziale PepsiCo.

W ostatnich latach w ramach zmian przekąsek zwiększono zawartość mieszanki olejów słonecznikowych w chipsach marek Lay’s i Cheetos do 32 proc., co obniżyło zawartość kwasów tłuszczowych nasyconych o 25 proc.. W chipsach Cheetos obniżony został poziom zawartości tłuszczu o 10 proc., w chipsach marki Mr. Snaki oraz w Popcornie o 25 proc.. Z produktów usunięte zostały konserwanty, sztuczne barwniki i sztuczne aromaty.

Inna spółka z grupy, Pepsi-Cola General Bottlers Poland, zajmująca się za produkcją napojów na rynek polski, wprowadziła w 2009 r. nową markę wody źródlanej Górska Natura oraz nowy smak herbaty mrożonej Lipton Ice Tea Green Apple. Ostatnią nowością była woda smakowa Górska Natura bez dodatku cukru i z dodatkiem witaminy C i antyoksydantów.

d3t3pqo

W 2008 r. PepsiCo uruchomiło zostały dwie nowe aseptyczne linie produkcyjne: w fabryce w Michrowie do produkcji herbaty Lipton Ice Tea bez dodatku konserwantów oraz Elopak do produkcji soków Toma w opakowaniach 1 l.. W 2010 r. zostanie zakończona modernizacja linii produkcyjnych w dwóch zakładach Frito Lay w Grodzisku Mazowieckim i Tomaszowie Mazowieckim.

- Rok 2010 powitaliśmy wprowadzając w Polsce nowe logo Pepsi, w zgodzie z globalną strategią odświeżenia marki. W lutym wprowadzamy Lay’s Prosto z Pieca, pierwsze na polskim rynku pieczone chipsy ziemniaczane, które zawierają 70 proc. mniej tłuszczów niż tradycyjne smażone chipsy ziemniaczane – powiedziała Małgorzata Skonieczna.

JS

d3t3pqo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3t3pqo