Trwa ładowanie...

Pieniądze zostały w bankomacie, ale zniknęły z konta. Co zrobić?

Jeśli podczas pobierania pieniędzy z bankomatu środki nie zostały wypłacone, należy to zgłosić jak najszybciej w banku. Jak uspokajają przedstawiciele sektora bankowego, zablokowane w bankomacie pieniądze nie przepadają.

Zablokowane pieniądze w bankomacie nie przepadająZablokowane pieniądze w bankomacie nie przepadająŹródło: AgencjaWyborcza.pl, fot: Fot. Mateusz Skwarczek / Agencja Wyborcza.pl
d1ccawz
d1ccawz

Wtorek był nerwowy dla osoby, która miała zamiar wypłacić niemałą kwotę z bankomatu na wrocławskim Nowym Dworze. Z niewiadomych przyczyn - być może z powodu awarii maszyny - pieniędzy nie podjęła. Mimo to wypłata została zaksięgowana i oszczędności zniknęły z konta.

Koniec końców gotówka, którą chciała wypłacić, trafiła w ręce innej osoby. Ta okazała się uczciwa i odniosła pieniądze do banku. Poinformowała też o całej sprawie na facebookowej grupie, z pomocą której chce znaleźć pechowca.

Zmartwiony człowieku, który w dniu wczorajszym wypłacałeś niemałą gotówkę w bankomacie w okolicach Nowy Dwór/Muchobór i nie odebrałeś jej lub bankomat Ci jej nie wypłacił, ale ściągnął pieniądze z konta: chcę, żebyś wiedział, że gotówka została zaniesiona do placówki banku. Celowo nie piszę kwoty, bankomatu ani nazwy banku, żeby ktoś nie chciał się na tym "wzbogacić" - napisała pani Agnieszka na grupie Osiedle Nowy Dwór Wrocław na Facebooku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Są między młotem a kowadłem". Poważny problem dla pracodawców w Polsce

Trwają poszukiwania

"Mam nadzieję, że tym postem oszczędzę Ci chociaż stresu, który Ci bez wątpienia towarzyszy od wczoraj. Przykro mi, że spotkała Cię taka sytuacja. Jeśli znacie osobę, która Wam powiedziała o takiej sytuacji i poda mi, jaką kwotę, gdzie i w jakim bankomacie wypłacała, to podam placówkę, w której załatwi sprawę" - dodała pani Agnieszka na Facebooku.

d1ccawz

Co zrobić, gdy bankomat nie wypłaci pieniędzy?

Jak podaje serwis totalmoney.pl, ze statystyk wynika, że sytuacje, w których bankomat nie wypłaci nam gotówki, są niezwykle rzadkie. Co jednak zrobić, gdy padnie na nas?

"Niezależnie od tego, czy wypłacałeś pieniądze z bankomatu należącego do Twojego banku, czy z obcego, o zaistniałej sytuacji musisz jak najszybciej poinformować swój bank, bo to z nim podpisałeś umowę o świadczenie usług. Zrobisz to, składając reklamację" - czytamy.

– Procedura związana ze składaniem reklamacji jest we wszystkich przypadkach taka sama, niezależnie od treści zgłoszenia, a klient ma do wyboru kilka możliwości jej złożenia – zapewnia w rozmowie z serwisem Roman Grzyb, ekspert PKO Bank Polski z Departamentu Komunikacji Korporacyjnej.

Klient może poinformować swój bank o zaistniałej sytuacji na jeden z wymienionych poniżej sposobów: pisemnie i dostarczyć ją do banku osobiście lub pocztą, ustnie w oddziale banku, telefonicznie, dzwoniąc na infolinię, a także w naszej bankowości internetowej.

d1ccawz

By reklamacja była skuteczna, musimy podać numer bankomatu, datę i godzinę dokonania transakcji, a także treść komunikatu, który wyświetlił się na ekranie bankomatu.

– Bank rozpatruje reklamacje niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 30 dni od otrzymania reklamacji. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, np. gdy dotyczy ona obcego bankomatu, informuje klienta (osobę fizyczną) o przewidywanym terminie udzielenia odpowiedzi, który nie może jednak przekroczyć 60 dni – informuje Roman Grzyb.

d1ccawz

W tym czasie pracownicy sprawdzą zapisy pracy bankomatu i przeliczą w nim gotówkę, aby ustalić, czy jest w nim nadwyżka - czyli nasze pieniądze, które nie zostały nam wypłacone. Jeśli tak faktycznie będzie, to pieniądze po prostu wrócą na nasze konto osobiste.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1ccawz
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1ccawz