Trwa ładowanie...

Piwo weszło w trzeci sezon kryzysu. Wyjątkiem bezalkoholowe. "To hit"

Produkcja i sprzedaż złocistego trunku wciąż spada, bo Polacy w trudnych czasach łapią się za kieszenie. Wyjątkiem jest piwo bezalkoholowe, którego wartość sprzedaży rośnie dwucyfrowo - wskazuje w środę "Rzeczpospolita". "To obecnie absolutny hit. Gdyby nie ono sytuacja branży byłaby jeszcze gorsza" – zwracają uwagę przedstawiciele Żywca, a dane GUS i NielsenIQ tylko to potwierdzają.

Piwo zalicza mocne spadki zarówno produkcji, jak i sprzedaży. Napój ten okazuje się produktem bardzo wrażliwym na cenę, a jego odbiorcy – na społeczne obawy Piwo zalicza mocne spadki zarówno produkcji, jak i sprzedaży. Napój ten okazuje się produktem bardzo wrażliwym na cenę, a jego odbiorcy – na społeczne obawy Źródło: PAP, fot: Pawe� Paw�owski
d1omeaz
d1omeaz

Jak stwierdza dziennik, piwo zalicza mocne spadki zarówno produkcji, jak i sprzedaży. Napój ten okazuje się produktem bardzo wrażliwym na cenę, a jego odbiorcy – na społeczne obawy. - Wybuch wojny w Ukrainie zepsuł cały rozpędzający się popyt. Mamy więc kolejny rok kryzysu, tym razem w towarzystwie dwucyfrowej inflacji - stwierdza.

Najgorzej sprzedają się lagery

Zwraca uwagę, że produkcja złocistego napoju w kwietniu 2022 zmniejszyła się w skali roku o 6,3 proc., a z miesiąca na miesiąc – o 0,4 proc. Pod względem sprzedaży w skali roku rynek skurczył się o 4 proc. Najbardziej zmniejszyła się sprzedaż lagera, mierzona w litrach spadła o 4 proc., choć wartość sprzedaży utrzymała minimalny wzrost o 0,1 proc.

Dalsza część tekstu pod artukułem wideo

5 mitów na temat piwa bezalkoholowego

Mimo kryzysu ze sprzedażą wartą 18 mld zł piwo wciąż jest głównym graczem (44-proc. udział) szacowanego na 40 mld zł rynku alkoholi w Polsce – wynika z cytowanych przez dziennik danych NielsenIQ. Ale nie wszystkie kategorie tego trunku ucierpiały.

d1omeaz

Bezalkoholowe ratuje sytuację branży

"Piwo bezalkoholowe to obecnie absolutny hit – zwracają uwagę przedstawiciele Żywca, a dane GUS i NielsenIQ tylko to potwierdzają" - zaznacza gazeta. Piwo bezalkoholowe zajmuje już 6 proc. rynku i wciąż utrzymuje wysoką dynamikę. "Gdyby nie ono sytuacja branży byłaby jeszcze gorsza" - ocenia.

"Nadal obserwujemy rozwój segmentu piw bezalkoholowych, których wartość sprzedaży wzrosła o 11 proc. rok do roku, przy 2-proc. wzroście wolumenu" – informuje cytowana przez gazetę Anna Anasik, starszy konsultant klienta w NielsenIQ.

W tym czasie produkcja tego rodzaju piwa zwiększyła się o 8 proc. w skali roku, a w kwietniu w skali miesiąca – o 9,3 proc. Gdy porównać pierwsze cztery miesiące tego roku z analogicznym okresem ubiegłego roku, produkcja wzrosła o 12,5 proc. - podaje dziennik.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1omeaz
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1omeaz