PKO BP zakończył proces przejęcia aktywów grupy Nordea w Polsce

Warszawa, 20.04.2015 (ISBnews) - PKO Bank Polski sfinalizował proces przejmowania części aktywów skandynawskiej grupy Nordea AB w Polsce, tj: Nordea Bank Polska, Nordea Finance Polska i Nordea Polska TUnŻ. W ramach zakończonej dziś fuzji operacyjnej, dane ponad 300 tys. klientów przejętego banku zostały przeniesione do systemów informatycznych PKO BP, podał bank.

20.04.2015 | aktual.: 20.04.2015 15:08

"Niespełna pół roku od fuzji prawnej i rok po sfinalizowaniu transakcji zakończyliśmy z sukcesem proces akwizycji, co czyni fuzję obu instytucji najszybciej przeprowadzoną do tej pory w Polsce. Proces integracji był pierwszym tego typu i tej skali wyzwaniem dla banku. Prócz korzyści czysto biznesowych, takich jak zwiększenie skali działalności i rozwój w nowych segmentach, przejęcie aktywów Nordei potwierdziło wysoką sprawność operacyjną PKO. Świadczy to o wysokich kompetencjach zespołu, całej organizacji i daje pewność realizacji zaplanowanych synergii" - powiedział prezes PKO BP Zbigniew Jagiełło, cytowany w komunikacie.

Przejęcie aktywów Nordea wzmocniło pozycję rynkową PKO BP, w szczególności w segmencie klientów zamożnych oraz bankowości korporacyjnej. Skutkiem transakcji jest również uzupełnienie dotychczasowej sieci dystrybucji o wysokiej jakości placówki w największych miastach Polski, a także rozwój produktów bancassurance oraz leasingowych i faktoringowych.

Bank zakłada, że po integracji osiągnie zwrot z inwestycji (ROI) w wysokości około 13%. Łączne szacowane synergie (brutto) z akwizycji osiągną blisko 280 mln zł rocznie od 2017 roku. Główne synergie wynikają z integracji obszarów IT i funkcji wsparcia oraz sprzedaży krzyżowej (cross-sell), pozyskania nowych klientów i bancassurance w biznesie detalicznym. Wpływ na wynik finansowy netto grupy PKO BP z transakcji jest pozytywny od 2014 roku.

Fuzja operacyjna, kończąca proces integracji, oznacza pełne ujednolicenie obsługi klientów w zakresie dostępu do placówek i systemów transakcyjnych poprzez przeniesienie danych i obsługi produktów do systemów informatycznych PKO BP. Dotychczas posiadane przez klientów produkty pozostają w administrowaniu banku.

Klienci przejętego banku mają już zapewnioną pełną obsługę we wszystkich placówkach PKO BP. Karty debetowe będą funkcjonować do końca ich ważności, karty kredytowe i obciążeniowe zostały już wymienione. Bankowość elektroniczna "iPKONET" została zastąpiona przez "Nowe iPKO" lub "iPKO biznes", analogicznie usługa "Płacę z iPKONET" przez "Płacę z iPKO". Infolinia przejętego banku została zastąpiona przez Contact Center PKO BP.

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW. Aktywa razem banku wyniosły 248,7 mld zł na koniec 2014 r.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)